هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با ارائه بیش از 8 هزار اثر در رشته‌های هنری تئاتر، فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه، سرود، تجسمی، پویانمایی و نماآهنگ به میزبانی 32 کشور و 30 استان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری این رویداد فرهنگی و هنری که عصر روز گذشته برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: هشتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) امسال سعی دارد با افزایش کمی و کیفی خود، قدم‌های مثمر ثمری در معرفی این امام عزیز به جهانیان بردارد.
کد خبر: ۳۵۹۱۷۸

او با اشاره به این که جشنواره امسال با تکیه بر تفکر علوی، مبلغ فرهنگ ولایت‌مداری خواهد بود، تاکید کرد: در دوره هشتم، 300 نمایشنامه و فیلمنامه، 1250 نمایش، 6037 هنرهای تجسمی و 430 اثر رادیویی و تلویزیونی حضور خواهند داشت؛ کمیتی که نسبت به دوره‌های پیشین رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. حسینی ادامه داد: از جمله محاسن این جشنواره این است که فرصت‌سازی می‌کند تا هنرمندان بتوانند به شکل مناسب‌تری معرف فرهنگ علوی و ولایت باشند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: آغاز جشنواره هشتم از شلمچه خواهد بود؛ جایی که امام رضا(ع) در بدو ورود به ایران از آن گذر کرد. در ضمن تمام تأکید ما این است که جشنواره شکلی مردمی داشته باشد؛ زیرا بدون حضور مردم کار فرهنگی نتیجه لازم را در بر نخواهد داشت.

حسینی افزود: درصدد هستیم جشنواره‌ای دیگری هم با محوریت قرآن کریم برگزار کنیم، زیرا معتقدیم چنین جشنواره، هم از لحاظ کمی و هم کیفی می‌تواند مبلغ و معرف مناسبی برای این معجزه آسمانی باشد. در ادامه این جلسه، سیدجواد جعفری، دبیر جشنواره هشتم و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سخنانی اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره 26 مهر ماه، هم‌زمان با شب میلاد خجسته حضرت امام رضا(ع) با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و هنری از جمله دبیران و دست‌اندرکاران برنامه‌های موضوعی جشنواره از 30 استان کشور و نهادهای برگزار کننده، رسانه‌ها اعم از مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی، مهمانان خارجی، مسوولین کشوری و استانی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها