جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس با قدردانی از صدرعاملی، شرف‌الدین، ملاقلی‌پور و شاه‌حسینی در دمشق افتتاح شد. به گزارش مهر، جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس شب گذشته با حضور جمعی از مسوولان و فیلمسازان ایران و مدیران و هنرمندان سوری در سینما الکندی دمشق - پایتخت سوریه - آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۵۸۰۵۱

این مراسم با حضور هنرمندان و سینماگرانی چون رسول صدرعاملی، انسیه شاه‌حسینی، جواد جباری، محمد خزاعی، محمدرضا شرف‌الدین، سیدعلیرضا سجادپور، رضا ایرانمنش، محمد صنعتی و... مدیران و هنرمندان سوریه و دانشجویان و علاقه‌مندان سینمای ایران و سینمای مقاومت برگزار شد. در این مراسم از رسول صدرعاملی، انسیه شاه‌حسینی، محمدرضا شرف‌الدین و زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور از ایران قدردانی شد. این در حالی است که از هنرمندان سوری غسان الشمیط فیلمساز، عباس النوری بازیگر، قیس الشیخ نجیب بازیگر، سلمی المصری بازیگر، جمال سلیمان بازیگر، قصی خولی بازیگر، سوسن ارشید بازیگر و مکسیم خلیل بازیگراز کشور سوریه نیز تقدیر شد.

اکران فیلم‌های سینمایی میم مثل مادر ، موج زنده، بازمانده و خاکستر سبز که همگی به زبان عربی زیرنویس شدند، از جمله برنامه‌های این جشنواره است. علاوه بر نمایش فیلم‌های سینمایی برنامه‌های نشست و گفتگو و دیدار و نشست‌های مشترک نیز پیش‌بینی شده‌است. همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز در شهر بیروت لبنان افتتاح می‌شود. هنرمندانی که در سوریه حضور داشتند در این مراسم نیز حاضر می‌شوند. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس علاوه بر لبنان در کشورهای ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، کره شمالی، سوریه و فنلاند نیز برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها