اعتصاب 24 ساعته جمعی از کارکنان متروی لندن باعث ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی این شهر شد و میلیون‌ها نفر از مسافران را در روز دوشنبه سرگردان و دچار تاخیر کرد. به گزارش ایرنا، اعتصاب یک روزه کارکنان متروی لندن در اعتراض به اخراج 800 نفر از کارگران که از 2 شب گذشته آغاز شده بود صبح روز دوشنبه که شروع هفته کاری در انگلیس به شمار می‌رود، برخی از خطوط مترو را به طور کامل تعطیل و برخی دیگر را با اختلالات جدی مواجه کرد.
کد خبر: ۳۵۷۹۶۳

از چندی پیش به دلیل اتخاذ سیاست‌های ریاضت خواهانه برای برون رفت از بحران اقتصادی حاکم بر اروپا درتعدادی از شهرهای مهم این قاره شاهد تظاهرات و اعتصابات بودیم که این وضعیت همچنان ادامه دارد. به طوری که در فرانسه نیز اتحادیه‌های این کشور می‌گویند روز سه‌شنبه 12 اکتبر (هفته آینده) تظاهرات و اعتصاب جدیدی را در فرانسه به راه خواهند انداخت. طرح اصلاحات سن بازنشستگی و امور مستمری‌بگیران پیشتر در مجلس سفلی پارلمان فرانسه تصویب شده بود و امروز (پنجم اکتبر) قرار است در مجلس اعیان پارلمان فرانسه به رای گذاشته شود. اخیرا ایتالیا نیز به این اعتصابات پیوسته و در یک رخداد، پنجشنبه گذشته اعتصاب 4 ساعته کارکنان فرودگاه لئوناردو داوینچی در شهر رم، موجب لغو پروازهای این فرودگاه بین‌المللی در ایتالیا شد.

اسپانیا نیز در روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده و اعتصاب عمومی کارکنان بخش‌های مختلف در اعتراض به کاهش حقوق خود و وخامت اوضاع اقتصادی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها