یک روز پس از آن‌که کیم جونگ اون، جوان‌ترین فرزند رهبر کره شمالی به عنوان یک ژنرال چهار ستاره منصوب شد، دیروز رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند وی همچنین به عنوان یکی از 2 معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی در حزب حاکم و یک عضو کمیته مرکزی این کمیسیون برگزیده شد. این انتصاب‌ها در حقیقت تایید این موضوع است که کیم جونگ ایل قصد دارد جوان‌ترین فرزند خود را به عنوان جانشینش معرفی کند.
کد خبر: ۳۵۷۰۶۲

 چوئی جین ووک، یک تحلیلگر برجسته موسسه اتحاد ملی در کره جنوبی گفت: اکنون کیم جونگ اون تمام موارد لازم برای رهبری کره شمالی را در اختیار دارد. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران تصریح کردند سرعت انتقال قدرت در کره شمالی ممکن است به این دلیل باشد که وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی وخیم‌تر از انتظارات است.

در واکنش به این اقدامات هوجین تائو، نخست‌وزیر چین در پیامی به رهبر کره شمالی در مورد برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانسش تبریک گفت. در پیام تبریک رئیس‌جمهور چین آمده است: کره شمالی در توسعه اقتصادی و ارتقای استانداردهای زندگی مردم حرکات مهم و قابل توجهی انجام داده و همزمان روابط دوستانه‌اش با چین تقویت شده است.

چین، قوی‌ترین هم پیمان کره شمالی محسوب می‌شود و با دقت نظاره‌گر تحولات اخیر در این کشور است. در خبر دیگری وزارت دفاع کره جنوبی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ اولین مذاکرات نظامی خود را طی 2 سال گذشته با هدف کاهش تنش‌های مرزی، این هفته برگزار خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها