هفته دوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام 8 دیدار از چهار گروه نخست این رقابت‌ها به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۳۵۶۴۹۰

به گزارش واحد مرکزی خبر ، نقطه اوج دیدارهای امشب لیگ قهرمانان اروپا رقابت والنسیا و منچستریونایتد در ورزشگاه مستایا خواهد بود. برمن در همین شب در دیدار با اینتر، مدافع عنوان قهرمانی باید به فکر پرکردن جای خالی بسیاری از بازیکنان اصلی خود باشد.

گروه A: برمن با لشکر مصدومان در میلان   

توماس شاف یک لشکر مصدوم دارد.در سوی مقابل، چرخ‌های اینتر با رافائل بنیتس هنوز هم به درستی به حرکت در نیامده است. قهرمان فصل گذشته اروپا شنبه شب برابر رم نخستین شکست فصلش را تجربه کرد.

خط دفاع نراتزوری که به‌طور معمول نقطه اتکا و قوت این تیم شمرده می‌شد، در حال حاضر به شکلی دور از انتظار ناتوان ظاهر می‌شود. بیش از هر چیز نبود والتر ساموئل و خاویر زانتی، آرژانتینی‌های آسیب دیده در خط دفاع به چشم می‌آید.

در خط حمله نیز مردان بنیتس قدرت تمام کنندگی فصل پیش خود را از دست داده اند. تنها یادآوری افت فاحش دیه‌گو میلیتو در این باره کافی است. میلیتو که روزهای افت خود را سپری می‌کند، به دلیل آسیب دیدگی شاید بازی با وردربرمن را خود به خود از دست بدهد؛ پیش از آن که بنیتس او را در جریان بازی از میدان خارج کند.

در دیگر بازی این گروه تاتنهام در «وایت هارت لین» شبی تاریخی را پیش رو خواهد داشت: تماشاگران حاضر در بازی تاتنهام - توئنت انشت برای نخستین بار مارش لیگ قهرمانان اروپا را از بلندگوهای ورزشگاه وایت هارت لین لندن خواهند شنید. توئنته که از انگلیس خاطره خوشی ندارد‌، (بدون برد، یک تساوی و پنج شکست) مهمان تاتنهام خواهد بود. لندنی‌ها هفته خوبی را پیش از انجام این بازی پشت سر نگذاشته اند.

مردان هری ردنپ نخست در جام اتحادیه برابر توپچی‌های لندن 4 بر یک شکست خورده و از این رقابت‌ها کنار رفتند و سپس در لیگ برتر نیز بازی را به وستهام، دیگر تیم لندنی با یک گل واگذار کردند.

گروه B: تهدید پلی استیشنی لیون   

تساوی خانگی 2 - 2 برابر گلادباخ بدون تردید دلیلی برای برپایی جشن و خوشحالی در اختیار شالکه قرار نمی‌دهد اما این که «پادشاهان آبی پوش» می‌توانند سرنوشت بازی 2 بر صفر باخته را عوض کنند، نشان می‌دهد،‌ مردان فلیکس ماگات از روحیه خوبی برخوردارند.

«هونته لار» پس از سومین گل پیاپی در باشگاه جدیدش به نظر هماهنگ می‌رسد ؛ پای رائول هم در بوندس لیگا به گلزنی باز شده است. خط دفاعی، دردسر بزرگ فلیکس ماگات است. این مربی کهنه کار هنوز به دنبال ترکیبی ایده آل برای زنجیره دفاعی‌اش است.

پرتغالی‌ها در خط حمله روزگار خوبی را می‌گذرانند و «کاردوسو» همانند سال پیش در اوج آمادگی به سر می‌برد.

المپیک لیون در حال حاضر در عمیق ترین بحران سال‌های اخیرش گرفتار شده است. این تیم پس از باخت یک بر صفر در داربی منطقه‌ای برابر سنت اتین شگفتی‌ساز، با تنها 5 امتیاز از 7 بازی یکی از فانوس به دستان جدول رقابت‌های لاشامپیونا است. لیون آخرین بار در سال 1993 این داربی منطقه‌ای را واگذار کرده بود.

فضا برای کلود پوئل هر روز بیشتر و بیشتر تنگ می‌شود؛ حتی اگر ژان میشل آئولاس، رئیس باشگاه از او پس از این باخت پشتیبانی کرده باشد. آئولاس بلندگو به دست رو به هواداران خشمگین و ناراضی لیون در حمایت از پوئل فریاد می‌کشید که «چرا باید پوئل را برکنار کنم؟ سال‌ها داربی را در خانه برده ایم و امروز هم باختیم. امشب در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنیم در حالی که بازیکنان سنت اتین با پلی استیشن‌های خود در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند.»

گروه C: بازی بزرگ در مستایا   

منچستر یونایتد یکشنبه به دنبال نخستین باخت فصل چلسی صدرنشین، فرصت جبران و کاهش فاصله‌اش را با آبی‌های لندن از دست داد. فرگوسن در آن بازی شاهد بیرون رفتن رایان گیگز و وین رونی از میدان در پی آسیب ‌دیدگی شان بود.

این دو بازیکن کلیدی به بازی امروز نخواهند رسید. لیگ برتری‌ها که در بازی نخست شان در لیگ قهرمانان با تیم دوم خود برابر گلاسکو رنجرز به میدان رفته و با تساوی بدون گل اولدترافورد را ترک کردند، در مستایا نیازمند بهترین بازیکنان شان هستند.

والنسیا با روحیه‌ای خوب از برد 4 بر صفر هفته نخست برابر بورسااسپور ترکیه و نیز صدرنشینی در لالیگا بالاتر از بارسلونا و رئال مادرید به این میدان پا می‌گذارد. رنجرز و بورسااسپور در گروه سوم دست کم روی کاغذ تلاش می‌کنند تا مکان سوم جدول این گروه را از آن خود کنند.

مدافع عنوان قهرمانی در لیگ ترکیه این روزها منتقدانش را یک به یک خاموش می‌کند. منتقدانی که پس از نخستین قهرمانی تاریخ بورسااسپور این نتیجه را موفقیتی کوتاه مدت و یک روزه قلمداد کرده بودند و اکنون باید با ناراحتی فراوان شاهد پنجمین برد و صدرنشینی این تیم در پایان هفته پنجم لیگ فوتبال ترکیه باشند.

گروه D : مسی به کازان پرواز کرد   

امروزهمه چیز از کازان شروع می‌شود. رابین و بارسا زودتر از تمام هفت مسابقه دیگر این شب به میدان می‌روند. روس‌ها پس از دو قهرمانی پی در پی در لیگ اکنون تنها تعقیب‌کننده زنیت سنت پترزبورگ در لیگ هستند و در استارتشان در لیگ قهرمانان اروپا نیز در کپنهاگ با یک گل تن به شکست داده اند. همان شبی که آبی - اناری‌ها در نوکمپ برابر پاناتینایکوس جشنواره‌ای از گل را به راه انداختند و 5 بر یک برنده از میدان بیرون رفتند.

مردان گوآردیولا در لیگا دو برد پی در پی داشته اند ، آن هم بدون مسی آسیب دیده.

بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2009 راهی روسیه شده است اما این که آیا برابر تیمی که سال پیش در همین دور از رقابت‌ها از بارسا 4 امتیاز گرفت، بازی کند یا نه هنوز به درستی روشن نیست. در بازی دوم این گروه پاناتینایکوس میزبان کپنهاگن دانمارک است.

وردربرمن امشب در حالی برابر نراتزوری به میدان خواهد رفت که برد 3 بر 2 این هفته برابر هامبورگ در داربی شمال آلمان، مردان توماس شاف را از نظر روحی در شرایط خوبی قرار داده است. هر چند بوندس‌لیگایی‌ها در میلان با کاری بسیار دشوار رو به رو هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها