وزیر کشاورزی: فقط فروردین نیاز به واردات میوه داریم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که واردات برخی میوه‌ها به حیثیت کشور لطمه زد، گفت: در حال حاضر ورود سیب فرانسوی، گلابی چینی، پرتقال مصری، انگور شیلی، عسل و سیر چینی هیچ مفهومی ندارد، زیرا هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت نیازی به این محصولات نداریم. به گزارش فارس، وزیر جهاد کشاورزی در «برنامه صبح به خیر ایران» شبکه یک سیما افزود: کشور به دلیل نبود سرمایه‌گذاری‌های کافی، بخش کشاورزی از عقب‌ماندگی رنج می‌برد و لازم است کارهای زیربنایی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۵۳۱۱۳

خلیلیان افزود: بسیاری از محصولاتی که به کشور وارد می‌شود زمانی وارد می‌شود که ما در همان زمان صادر کننده محصول هستیم.

خلیلیان گفت: تولیدات ما به حدی زیاد است که انواع میوه‌ها را صادر می‌کنیم مثلا صیفی‌جات، سیب، مرکبات، انگور خام و کشمش و پسته محصولاتی است که ما در تولید آنها در دنیا مطرح هستیم در حالی که وارد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از این محصولات با قیمت‌های بالا در کشور عرضه می‌شود که هم ضرر به تولید کننده است و هم این‌که جیب دلالان را پر می‌کند.

خلیلیان گفت: طبق ارزیابی های انجام شده، در طول سال اصلا نیاز به واردات میوه در کشور وجود ندارد، به غیر از فروردین‌ماه که هنوز زمان برداشت میوه‌ها شروع نشده است که در این مورد هم با ملاحظاتی انجام خواهد شد.

واردات محصولات کشاورزی به ویژه میوه ، برنج و شکر از مواردی است که همواره مورد انتقاد و اعتراض کشاورزان و تشکل های تولیدی داخلی بوده است با این حال وزارت بازرگانی تا پیش از این به این استدلال که قانون ممنوعیتی برای واردات محصولات کشاورزی درنظر نگرفته است سختگیری چندانی در واردات این محصولات به کار نمی بست.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد علت ورود برنج‌های آلوده و عدم کنترل آنها گفت: 3 دستگاه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد مسوول سلامتی محصولات وارداتی هستند که وزارت کشاورزی از لحاظ بررسی آفت و امراض با شرایط قرنطینه‌ای و وزارت بهداشت و سازمان استاندارد از نظر آلوده نبودن به فلزات سنگین کنترل می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها