بازی‌های بوندس‌لیگا در فصل جدید به نظر می‌رسد با توجه به ثبات مالی قابل اعتمادی که در این لیگ وجود دارد بزودی شاهد حضور بازیکنان بزرگ دنیا در بوندس‌لیگا باشیم.
کد خبر: ۳۴۸۴۴۳

آرسن ونگر از جمله چهره‌های مطرح فوتبال اروپاست که روی قهرمانی تیم‌های آلمانی در بازی‌های لیگ قهرمانان در سال‌های آینده حساب ویژه‌ای باز کرده هر چند که تئوری او با حضور بایرن‌مونیخ در فینال لیگ قهرمانان چندان دور از ذهن نیست.

در کنار انتقال رائول به شالکه، یکی دیگر از بزرگ‌ترین ترانسفرهای این فصل بوندس‌لیگا حضور میشاییل بالاک در تیم بایرلورکوزن است. این ‌هافبک باتجربه که شانس حضور در جام‌جهانی را با مصدومیت در فینال جام حذفی انگلستان از دست داد، انگیزه زیادی دارد تا بار دیگر شایستگی‌هایش را برای کاپیتانی تیم ملی آلمان ثابت کند.

از بازگشت به بوندس‌لیگا متعجب نشدید؟

تا حدی، دوست داشتم دوران بازیگری‌ام را در چلسی تمام می‌کردم و آنها گزینه اول من پس از اتمام قرارداد بودند. اما از این بابت که نتوانستم با باشگاه در مورد جزییات به توافق برسم ناراضی بودم چون همه چیز در ابتدا حل شده به نظر می‌رسید و تا همین چند هفته قبل اصلا به بازی مجدد در بوندس‌لیگا فکر نمی‌کردم. ولی به هر حال حالا اینجا هستم.

باشگاه تصمیم به فروش شما گرفت یا این‌که کارلو آنچلوتی تمایل نداشت از شما استفاده کند؟

تصمیم باشگاه بود و من می‌دانستم کارلتو از من حمایت می‌کند، اما متاسفانه این حمایت کافی نبود و ناچار به ترانسفر به لورکوزن شدم. با این همه حس بدی نسبت به باشگاه سابقم ندارم و امیدوارم آنها در این فصل هم موفق باشند. آنچلوتی مدیر خوبی است و تیم هم دارای شخصیت بالا و توانایی‌های فیزیکی و فنی قابل توجهی است. من آنها را شانس اول قهرمانی در لیگ قهرمانان می‌دانم.

به نظر می‌رسد برخورد چلسی با شما باعث بروز حس ناامیدی شده است!

نه، من فقط کمی‌ از این برخورد ناراضی هستم چون در فصل قبل در سطح بالایی بازی می‌کردم و زمانی که مصدوم نبودم به عنوان بازیکن ثابت به کار گرفته می‌شدم. بازی من به عنوان بازیکن خارجی در لیگ برتر راضی‌کننده بود.

انگیزه شما از حضور در لورکوزن چیست؟

دوست دارم با لورکوزن قهرمان بوندس‌لیگا شوم و در کنار آن در بازی‌های جام ملت‌های 2012 کاپیتان آلمان باشم. نبودنم در بازی‌های جام جهانی ضربه بزرگی به من بود و به هیچ عنوان نمی‌توانم از تیم ملی با این شرایط چشم بپوشم. من هنوز تشنه افتخارات هستم و وقتی در زمانی نامناسب مصدوم شوید انگیزه‌تان برای کسب افتخار بیشتر خواهد شد. برخی دوست دارند بازی را در آمریکا یا کشورهای عربی ادامه دهند، اما من چنین تصمیمی‌ ندارم.

گویا ولفسبورگ و شالکه هم تمایل داشتند با شما قرارداد امضا کنند، چرا به لورکوزن رفتید؟

تصمیم نهایی تا حدی احساسی بود. من 3 فصل خوب در لورکوزن داشتم و آنها به من کمک کردند تا اعتبار کنونی‌ام در دنیای فوتبال را به دست آورم. من با آنها در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان به شهرت رسیدم و ذهنم مملو از خاطرات خوب از این تیم است.

آیا برای تیم جدیدتان شانس قهرمانی قائل هستید؟

یکی از انگیزه‌های بازگشت من به این تیم قهرمانی بوندس‌لیگا است. تیم ما بازیکنان خوبی دارد و «یوپ‌ هاینکس» هم مربی باتجربه‌ای است و در کنار او رودی فولر هم به عنوان مدیر فنی می‌تواند به تیم کمک کند. همه چیز برای قهرمانی در این فصل مهیاست هر چند که شانس اول مثل هر فصل دیگری از آن بایرن‌مونیخ است.

آلمان در این جام بدون شما خیلی خوب عمل کرد آیا انتظار دارید برای یورو 2012 به تیم ملی بازگردید؟

من حتی برای یک لحظه هم خودم را بازیکنی خارج از فرم نمی‌دانم. قبل از مصدومیت، من یکی از بازیکنان اصلی تیم بودم و گرچه سایر هم‌تیمی‌هایم در آفریقای جنوبی خوب بازی کردند ولی این دلیل نمی‌شود که من جایی در آن نداشته باشم.

اما منتقدان می‌گویند تیم ملی می‌تواند بدون شما هم ادامه دهد؟

منتقدان همیشه به دنبال حذف افراد هستند و از این‌که می‌دیدم برخی در مصدومیت مرا از تیم ملی حذف شده می‌دانند متاسف می‌شدم. من امکان بازگشت به زمین و اثبات خودم را نداشتم، اما بزودی این شانس را به دست می‌آورم.

گویا فیلیپ لام قصد ندارد بازوبند کاپیتانی را در بازی‌های یورو 2012 به شما بدهد. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای من موضوع کاملا روشن است. من کاپیتان تیم ملی آلمان هستم و زمانی که مصدومیتم به طور کامل برطرف شود این مسوولیت را برعهده می‌گیرم. من شخصیت این کار را دارم و دربازی‌های یورو 2012 کاپیتان آلمان خواهم بود.

آیا اظهارات لام در مورد عدم استقبال از کاپیتانی شما آزارتان نداد؟

گفته‌های فیلیپ در زمان نامناسبی مطرح شد چون مصدوم بودم و نمی‌توانستم از خودم در زمین بازی دفاع کنم. بازیکنان در آلمان حق ندارند به مربی بگویند که از کدام بازیکن در تیم ملی استفاده کند و درباره کاپیتانی تیم ملی هم این موضوع صادق است. من قطعا در این مورد در اردوی بعدی تیم ملی با فیلیپ صحبت خواهم کرد.

ساکر نت 
مترجم : امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها