برای از سرگیری مذاکرات مستقیم

محمود عباس شروط خود را اعلام کرد

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین اعلام کرد که محمود عباس، رئیس‌ حکومت خودگردان فلسطین با ارسال نامه‌ای به کمیته چهارجانبه صلح شروط فلسطینی‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم با رژیم‌ اسرائیل را ارائه کرد.
کد خبر: ۳۴۸۰۳۴

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، رئیس‌ حکومت خودگردان فلسطین توقف کامل شهرک‌سازی‌ها و‌ عقب‌نشینی نیروهای رژیم‌ اسرائیل از فلسطین را از جمله شروط این حکومت برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح عنوان کرد.

عریقات بعد از پایان نشست کمیته اجرایی سامان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت: محمود عباس با ارسال نامه‌های بسیار مهمی به کمیته چهارجانبه صلح اصول و شرایط ورود فلسطینی‌ها به مذاکرات مستقیم را مشخص کرده است.

وی افزود: نخستین شرط، توقف شهرک‌سازی‌ها به‌طور کامل از جمله در شهر قدس و تخریب منازل در این منطقه است. عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به‌عنوان مرجعیت مذاکرات نیز از شروط عباس است.

وی گفت که هر گونه راهکاری بابد با استناد به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی با هدف دستیابی به صلح فراگیر در منطقه صورت پذیرد. چنانچه شهرک‌سازی‌ها بعد از تاریخ 26 سپتامبر از سر گرفته شود، طرف فلسطینی مذاکرات مستقیم را متوقف خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها