شرکت اینتل بتازگی در نمایشگاه سانتاکلارای کالیفرنیا از آخرین دستاورد خود پرده برداشت. این اختراع «جعبه سیاه» برای خودرو‌های هوشمند است چیزی شبیه ‌آنچه در هواپیماها از آن استفاده می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۴۰۹

این دستگاه می‌تواند فیلمی از رفتار راننده در حین تصادف برای پلیس و شرکت‌های بیمه ارسال کند.

خودروی الکتریکی طراحی شده توسط اینتل قادر است اطلاعاتی راجع به داخل و خارج آن، چگونگی هدایت ‌، سیستم ترمز و سرعت و فرمان‌ را ضبط کند و پس از وقوع حادثه می‌توان این اطلاعات را برای پلیس یا شرکت بیمه‌کننده ارسال کرد. به این طریق شرکت‌های بیمه‌کننده و پلیس راحت‌تر می‌توانند علت تصادف و مسبب اصلی آن را پیدا کنند.

اینتل درمورد طراحی خودروهایی که بتوانند در تمام مدت به اینترنت متصل بوده و از فناوری‌های مختلف بی‌سیم استفاده کنند با شرکت‌های سازنده خودرو مذاکره کرده است.

دیگر ویژگی‌های ایمنی این خودروها عبارتند از:

ـ استفاده از یک دوربین هوشمند که قادر به تشخیص علائم کنار خیابان ‌و ‌کنترل و هدایت ماشین در صورت اشتباه راننده است.

ـ حسگرهای تشخیص وضعیت جاده که قادر به تشخیص چاله و برجستگی‌های جاده بوده و آن را به مسوولان راهداری گزارش می‌کند.

ـ نظارت بر ماشین‌های اطراف و هشدار دادن به راننده در صورتی که فاصله جانبی از مقدار مشخصی کمتر شود. همچنین تغییر دادن مسیر در صورتی که در نقطه کور ماشین‌های مجاور قرار گرفته باشد.

ـ قادر ساختن رانندگان به قفل کردن یا باز کردن در‌های ماشین توسط تلفن همراه ، روشن کردن دزدگیر و حتی استارت زدن ماشین به صورت کنترل از راه دور.

ژوستین راتفر ، مدیر آزمایشگاه‌های اینتل می‌گوید: ما به دنبال طیف وسیعی از پیشرفت‌ها هستیم تا بتوانیم تجربه رانندگی، ایمنی افراد و امنیت خودروها را به وسیله آن ارتقا دهیم . وسیله نقلیه هوشمند همان چیزی است که ما اکنون راجع به آن صحبت می‌کنیم.

با وجود یک سیستم نظارتی روی ماشین، کاملا منطقی است که ماشین قادر به تشخیص علائم رانندگی شده که این علائم نشان‌دهنده مسیرهای درست یا عدم ورود به خیابان‌های دیگر است.

بدین ترتیب، دیگر شاهد تصادفات بی‌مورد ناشی از عدم تشخیص علائم رانندگی توسط بعضی افراد نخواهیم بود. شرکت‌های بیمه‌کننده نیز می‌توانند اولین پذیرایی‌کننده از این سیستم باشند چرا که فرآیند پرداخت و تشخیص خسارت را سرعت بیشتری می‌بخشد.

سایت PHYSORG  / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها