استاندار زنجان از ارائه مجوز صادرات 200 هزار تن گندم و آرد استان زنجان برای اولین بار به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با انجام این کار ظرفیتهای بلااستفاده کارخانجات آرد فعال و مشکل ذخیره سازی گندم نیز حل می‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۰۴۲

به گزارش مهر در زنجان، محمد رئوفی نژاد قبل از ظهر جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار ضمن تقدیر از تلاشهای رئیس سازمان غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، افزود: برداشت 400 هزار تن گندم در 10 سال اخیر بی سابقه بوده و افزایش برداشت نیازمند مدیریت، نظارت و تأمین اعتبار است که با ورود مدیرکل غله استان این کار با موفقیت انجام شده است.

وی از احداث سیلوی 200 هزار تنی گندم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم اعتبار 50 میلیارد تومان را برای ایجاد سیلو در استان زنجان پیشنهاد دادیم.

رئوفی نژاد با اشاره به این‌که نان اولین کالایی است که یارانه آن برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: با این کار یارانه کل فرآیند گندم یعنی کاشت، برداشت و آرد هم آزاد می‌شود و این نیازمند تغییر سیستم و دستگاه پخت نانوایی‌های یارنه‌ای است.

استاندار زنجان با اشاره به این‌که تعداد نانوایان آزادپز استان زنجان 18.7 درصد نانوایان آزادپز کشور است، گفت: با وضعیت موجود امکان رقابت نانوایان یارانه‌ای و آزادپزان وجود ندارد و نانوایان یارانه‌ای برای رسیدن به کیفیت بیشتر نان تغییرات لازم را ایجاد کنند.

همچنین رئیس سازمان غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان این‌که کشور در زمینه کمیت گندم به خودکفایی رسیده است، گفت: امسال ایران توانست از نظر حجم تولید گندم رتبه 12 جهانی و از نظر درصد افزایش گندم نسبت به سال گذشته رتبه دوم جهانی را بعد از کشور آرژانتین به دست آورد.

پرویز خالقی افزود: امسال 400 هزار تن برداشت گندم داشته ایم که 300 هزار تن آن تاکنون خریداری شده همچنین از اواسط تیرماه جاری مجوز خرید گندم‌های دو تا پنج درصد سن زده به سازمان غله و خدمات بازرگانی داده شد که نتیجه آن خرید هفت هزار تن گندم سن زده تاکنون بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها