صوفی: باشگاه رادیو جوان ظرفیت مناسبی برای شناخت و پرورش استعدادهای بالقوه به شمار می‌رود

جوانان برای رادیو جوان برنامه می‌سازند

باشگاه رادیویی جوان، پس از گذشت 12 سال از تاسیس این مرکز، تولیدات آزمایشی هنرجویان خود را از رادیو جوان پخش می‌کند. به گزارش خبرنگار جام‌جم، مراسم رونمایی اولین برنامه‌سازی هنرجویان باشگاه رادیویی جوان روز گذشته با حضور اهالی رادیو در سالن کوثر سازمان صداوسیما برگزارشد.
کد خبر: ۳۴۵۵۷۹

محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما در این مراسم نگاه رادیو و معاونت صدا را به باشگاه رادیو جوان به عنوان یک ابزار و واسطه‌ای برای تعامل انبوه مخاطبان رادیو و برنامه‌سازان رادیویی توصیف کرد و گفت: باشگاه یک ابزار بی‌واسطه برای ارتباط مخاطب با رادیوست و این کار باعث ارتباط بیشتر مخاطبان ما با برنامه‌سازان رادیویی می‌شود. وی افزود: مخاطبان از طریق حضور فیزیکی در باشگاه رادیویی جوان و ارتباط چهره به چهره با هنرمندان فراتر از پیامک و تماس تلفنی با برنامه‌سازان با فضای برنامه‌سازی آشنا می‌شوند.

صوفی همچنین به نقش باشگاه رادیویی جوان در شناخت و پرورش استعدادهای جوان و آموزش آنها اشاره و اظهار کرد: تعامل رادیو با مخاطبانش باعث تقویت کارآمدی و اثرگذاری برنامه‌سازی در رادیو می‌شود و نقش‌آفرینی بیشتر رسانه را در جهت رسیدن به اهداف و ماموریت خود که همان سرآمدی است به همراه دارد.

صوفی تاکید کرد: باشگاه ظرفیت مناسبی برای شناخت و پرورش استعدادهای بالقوه به شمار می‌رود که با کشف، پرورش و تربیت آن می‌تواند به بالفعل تبدیل شود.

معاون صدای سازمان صداوسیما با ابراز خرسندی از پیشرفت هنرجویان باشگاه رادیویی جوان که به تولید برنامه‌های متنوع منجر شده است، گفت: تولیدات باشگاه رادیویی جوان به دلیل تولیدی بودن جایی برای آزمون و خطا دارد، اما در عین حال باید از لحاظ کیفیت و شرایط برنامه‌سازی منطبق با تولیدات برنامه‌سازان دیگر ما در رادیو باشد و همه اصول برنامه‌‌سازی فنی و حرفه‌ای در آن رعایت شود.

صوفی تصریح کرد: ما همیشه علاقه‌مند حضور جوان‌ها به عنوان الگو در عرصه‌های مختلف رادیو هستیم چون جوان‌ها با سابقه درخشان خود در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس،‌ دوران سازندگی و عرصه‌های علمی، فنی و اجتماعی به همه ثابت کرده‌اند که در هرجا حضور داشته باشند، حتما به موفقیت چشمگیری می‌رسند.

وی افزود: موفقیت ایران محصول اعتماد به جوان‌هاست. ما با 110 شبکه رادیو و تلویزیونی و 350 ساعت تولید و پخش برنامه‌ رادیویی در روز به کمک جوان‌های خلاق در عرصه رسانه نیازمندیم.

صوفی رشد و بالندگی رسانه را مستلزم حضور نیروی انسانی مستعد و بالنده برشمرد و گفت: در این فضای رقابتی رسانه‌ها و رسیدن به سرآمدی در رادیو،‌ یکی از اقدامات مهم شناخت استعدادهای جامعه و جذب آن در باشگاه رادیویی و ارائه آموزش و تربیت رفتار رسانه‌ای است. پس باید آموزش در باشگاه جدی گرفته شود. وی افزود: در راه آموزش حضور نیروهای پیشکسوت، باتجربه و کارشناسان گذشته لازم و ضروری است تا جوان‌ها از تجربه‌های آنان برای آینده کار خود بیاموزند.

باشگاه محلی برای ورود بی‌واسطه به رادیو

بهنام احمدپور، مدیر رادیو جوان هم در این مراسم، ضمن معرفی باشگاه رادیویی جوان یکی از اهداف این باشگاه را تامین نیروی انسانی و معرفی آنها به رادیو عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی هر سازمانی نیروی انسانی کارآمد است و شاید بهترین راه ورود افراد مستعد، از مسیر باشگاه باشد، چون در آنجا بدون هیچ واسطه و فقط براساس توانمندی افراد به رادیو معرفی می‌شوند.

احمدپور با ابراز خرسندی از روحیه بانشاط و سرشار از انرژی عوامل باشگاه رادیویی جوان تصریح کرد: این جوان‌ها با طرح «آفرین» که همان تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر در رادیو بود، ثابت کردند که رشد و بالندگی و موفقیت جوان‌ها به‌پشتوانه تجربه پیشکسوتان است.

وی افزود: هر ماه یکی از بزرگان عرصه رادیو در باشگاه مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرد و تاکنون از ایرج برخوردار و مریم نشیبا تقدیر شده است.

بودجه مضاعف می‌خواهیم

زهره هاشمی، مدیر باشگاه رادیویی جوان هم با تشریح مسائل و مشکلات باشگاه رادیویی جوان گفت: اگر باشگاه رادیویی جوان بخواهد همین روند کار را ادامه دهد و روز به روز به رونق این مرکز بیفزاید، باید بودجه و درآمد مضاعفی به این باشگاه اختصاص یابد.

در این مراسم از اساتید باشگاه رادیویی جوان همچون بهزاد فراهانی در رشته بازیگری، جواد سرکارپور در رشته نویسندگی رادیو، میکائیل شهرستانی، زهرا صفائیان، سروش صحت، مهدی فوادیان، ایوب آقاخانی، احمد طبعی، مریم جلالی، سعید معدن‌کوه، فریدون محرابی، وحید رستگاری، محمدرضا شهیدی‌فر، مهدی زریباف، ژاله صادقیان، دکتر عبدالله گیویان، سید غلامرضا کاظمی‌دینان و ایرج برخورداری تجلیل شد و هنرمندان طنز رادیو جوان نیز همچون اکبر لک‌لری، ابوالقاسم صادقی و فریبرز گلبن نمایش طنزی اجرا کردند.

باشگاه رادیویی جوان از سال 1377 زیرنظر رادیو جوان تاسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین باشگاه رادیو محسوب می‌شود. این باشگاه در ابتدا با هدف برگزاری نشست‌ها، همایش و کنفرانس‌های مختلف رادیویی آغاز به کار کرده بود، اما بعدها قرار شد به عنوان جایگاهی برای ورود علاقه‌مندان و مخاطبان رادیو تبدیل شود.

باشگاه رادیوجوان 4 سال کار خود را متوقف کرد تا این‌که سال گذشته با انرژی مضاعف با مدیریت زهره هاشمی فعالیت خود را از سر گرفت تا به عنوان کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان به کار در رادیو تبدیل شود و بتواند نیروهای جوان و خلاق را از میان علاقه‌مندان به کار در رادیو برای آموزش و تربیت حرفه‌ای انتخاب کند.

حاشیه‌های مراسم

*‌ بهزاد فراهانی در حین دریافت جایزه پشت میکروفن رفت و اعلام کرد که هرگاه صدای هنرمندان جوان را از رادیو می‌شنود شادی و انرژی مضاعفی می‌گیرد.

*‌ فرزاد حسنی که در اکثر مراسم رادیو و تلویزیون حتی برای دریافت جایزه هم حضور پیدا نمی‌کند، در این مراسم در جمع هنرمندان طنز رادیوجوان حضور داشت.

*‌ دو خواننده پاپ کشورمان شامل میثم ابراهیمی با دو آهنگ خانه فیروزه‌ای و وطن و علی تفرشی با دو آهنگ معما و فصلی از عشق به اجرای موسیقی پرداختند.

*‌ اجرای برنامه توسط سعید پورمحمودی انجام شد.

*‌ تجلیل از زهره هاشمی و اهدای جایزه ویژه رادیوجوان به پاس قدردانی از زحماتش در باشگاه رادیویی جوان او را غافلگیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها