رئیس‌جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هرکسی که در سناریوی آمریکایی‌ها علیه ایران شرکت کند، اقدام او از نگاه ما دشمنی تلقی شده و پاسخ او را می‌دهیم. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر، با تاکید بر این‌که ما اهل دعوا نیستیم و از بگو مگو و تحریم استقبال نمی‌کنیم، خطاب به کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: ما اهل دوستی و منطقیم و هرکس با ما دوستی کرده سود برده است و بدانید که این بداخلاقی‌ها جز این‌که آبروی شما را ببرد، اثری ندارد.
کد خبر: ۳۴۲۵۶۷

احمدی‌نژاد با هشدار نسبت به بازرسی کشتی‌های ایرانی گفت: هرکس تصمیم بگیرد علیه ملت ایران اقدامی‌ کند و کشتی‌های ایرانی را بازرسی کند، بلافاصله عکس‌العمل ملت ایران را دریافت خواهد کرد تجربه نشان داده این عکس‌العمل پشیمان‌کننده است.

وی خطاب به این قدرت‌ها گفت: ملت ایران صدها مورد نظیر شماها را دفع کرده است و چیزی باقی نمانده و این مساله جز با تدبیر و منطق و مدیریت، میسر نبوده است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به احتمال حمله به چند کشور خاورمیانه تصریح کرد: زورتان به ایران نمی‌رسد و می‌خواهید چند فقیر بیچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهید؛ اما بدانید که به نتیجه‌ای نمی‌رسید و هر تهدیدی در کارخانه فرهنگ‌سازی ملت ایران تبدیل به فرصت می‌شود.

ظرف 2 روز 17 میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی ادعاها در مورد تحریم بنزین گفت: این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. اگر این اتفاق بیفتد، ظرف دو روز 17 میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. وی افزود: همه‌ کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ماست، هر چیزی را که می‌خواهند، تحریم کنند؛ ببینند ظرف چند ماه کارآفرینان ما بهترینش را جای آن می‌گذارند.

آنها کاری را می‌کنند که ما می‌خواهیم

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها دقیقا همان کاری را می‌کنند که ما می‌خواهیم، افزود: نه این‌که ما بخواهیم یا این‌که دوست داشته باشیم بلکه برنامه‌هایی برای مدیریت جهانی داریم که آنها دقیقا همان کار را انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور گفت: ما بدون هزینه به جلو می‌رویم و بزرگ‌ترین دشمنان تاریخی ملت ایران را با کمترین هزینه‌ها به زیر می‌کشیم.

احمدی‌نژاد با ابراز تاسف برای این قدرت‌ها که تا این حد سقوط کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرف‌ها را بشنوند و خودشان را اصلاح کنند، ما خواهان عدالت و احترام در روابط هستیم که هرکس رعایت نکند، خودش را به دره سقوط و نیستی انداخته است.

وی این قدرت‌ها را نصیحت کرد تا دست از این کارهای خود بردارند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و تاکید کرد که اگر می‌خواهند در آینده‌ جهان حضور داشته باشند، باید خود را اصلاح کنند.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چرا قدرت‌های فاسد جهانی تا این حد از دست ملت ایران عصبانی‌اند، گفت: می‌گویند ایران خطری برای امنیت جهانی است و این حرفی است که خودشان درست کرده، تکرار و باور می‌کنند اما ایران در طول تاریخ آزارش به کسی نرسیده است و مورد هجوم سنگین‌ترین تجاوزها قرار گرفته و با این حال همواره پیام دوستی برای صلح و بشریت داشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنها از بیدار شدن روح تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین ملت ایران بشدت نگرانند و می‌دانند که چه پتانسیل و توانمندی‌هایی در ایران خوابیده است و اگر بیدار شود حنای آنها رنگی نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که آنها در همه موارد احساس خطر می‌کنند، گفت: وقتی در عرصه‌ هسته‌ای به پیش می‌رویم نگرانند، وقتی در عرصه بیوتکنولوژی به پیش می‌رویم باز هم نگرانند، حتی می‌گوییم که می‌خواهیم هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کنیم باز هم نگرانند، امروز هم سازهایشان را کوک کرده‌اند و دست در دست هم داده و خیال می‌کنند که با راه انداختن سر و صدا و جنگ روانی می‌توانند ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

دست متجاوز را از بازو قطع می‌کنیم

وی تاکید کرد: ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نیستیم، اما اگر کسی دست‌درازی کند، ملت ایران دستش را از بازو قطع می‌کند. رئیس‌جمهور دعوای ما با این قدرت‌های فاسد را دعوای فرهنگ و نوع مدیریت جهان معرفی و تاکید کرد که ایران این مدیریت یکجانبه را قبول ندارد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به کسری بودجه‌ 1480 میلیارد دلاری آمریکا خاطرنشان کرد: با توجه به تسلط دلار به بازارهای جهانی، کسری بودجه آمریکا به معنای برداشتن این رقم از جیب ملت‌های دنیاست و آنها می‌دانند که اگر فرهنگ و تمدن ایران شکوفا شود، جایی برای غارت‌های گسترده‌ آنها باقی نمی‌ماند، لذا برای مقابله با ما بازی تبلیغاتی درست کرده‌اند که در این راستا بخشی از روسیه و کشورهای اروپایی و رسانه‌ها را با خود همراه کرده‌اند که البته کار آنها را خداوند برای ما افشا کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به ادعای کشورهای غربی و همچنین روسیه در مورد تلاش ایران برای ساخت بمب اتمی، این موضوع را بخشی از سناریوی غرب دانست و خطاب به آنها گفت: بیچاره‌ها شما از یک بمب اتمی ایران می‌ترسید؟ شما که چند هزار بمب دارید. این نشان می‌دهد شما دروغگو، ترسو و فریبکارید.

به گفته وی، این قدرت‌ها از این‌که روح ملت ایران بزرگ شده و بیدار می‌شود ناراحت و نگرانند و با این قبیل داستان‌پردازی‌ها و ساختن سناریوی حمله به برخی کشورهای خاورمیانه و شلوغ کردن این منطقه می‌خواهند ایران را نشانه بگیرند و ادعا کنند که ایران قصد ساخت بمب دارد. رئیس‌جمهور همچنین هدف اصلی آنها را جلوگیری از آبادانی و ساختن ایران عنوان کرد و هدف از اعمال تحریم‌ها را مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و مقابله با رسیدن ملت ایران به جایگاه شایسته خود دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها