سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل آلودگی آب در قسمتی از منطقه یافت‌آباد تهران مقرر شد تا وزارت نیرو فعلاً به صورت رایگان آب‌معدنی در این مناطق توزیع کند.
کد خبر: ۳۴۱۰۴۸

حسن تامینی نماینده رشت در مجلس در گفتگو با خانه ملت با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با بیان اینکه در این جلسه مسئولان بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و همچنین مسئولان آب وزارت نیرو حضور داشتند، گفت: روزنامه ها به نقل از وزیر بهداشت اعلام کردند که آب تهران آلوده است اما وزارت نیرو هرگونه آلودگی آب ها را تکذیب کرد که همین موضوع باعث شد تا کمیسیون بهداشت و درمان به این مسئله ورود کنند.

وی افزود: در جلسه امروز بحث های مفصلی در این زمینه انجام شد و به این نتیجه رسیدند که آب تهران آلوده نیست و سالم است اما آب منطقه ای در جنوب تهران یعنی در بخش هایی از یافت آباد به دلیل بالا بودن نیترات آلوده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا کمیته ای از سوی کمیسیون بهداشت و درمان و با حضور مسئولان وزارتخانه های نیرو و بهداشت با مسئولیت و نظارت اعضای کمیسیون بررسی مجددی از اب تهران و کل منطقه صورت گیرد و گزارش بررسی به کمیسیون ارائه شود.

تامینی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که فعلاً در منطقه ای از یافت آباد تهران که آب آلوده است آب های معدنی به شکل رایگان بین مردم توزیع شود و وزارت نیرو در اولین فرصت در جهت رفع آلودگی اقدام کند.

وی درخصوص علت آلودگی آب آن منطقه گفت: اداره آب و فاضلاب شهری وزارت نیرو طرح بزرگ آبرسانی در یافت آباد را مدنظر دارد و در همین راستا تاسیساتی را در منطقه مستقل کردند که همزمان با فصل تابستان و مصرف زیاد آب، شده و به همین دلیل نیترات آب در همین منطقه بالا رفته و این آلودگی به وجود آمد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می شود که یافت آباد بعنوان منطقه سیاه آلودگی آب اعلام شده گفت: این موضوع صحت ندارد چرا که در نقشه های شهر تهران منطقه ای که از لحاظ آب در موقعیت بسیار خوبی باشد با رنگ های سبز مشخص می شود و مناطقی که کیفیت کمتر از آن را داشته باشند با رنگ زرد و در مرحله بعد با رنگ نارنجی همچنین در مرحله چهارم با رنگ قرمز و در مرحله پنجم با رنگ مشکی مشخص می شود.

تامینی گفت: کل منطقه تهران از لحاظ وضعیت آب با رنگ سبز مشخص شده اما برخی از مناطق با رنگ نارنجی و منطقه یافت باد با رنگ قرمز و مشکی مشخص شده است و منظور از این رنگها میزان وضعیت آب در این مناطق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها