کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد

استخدام 60 هزار معلم حق‌التدریس

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر استخدام 60 هزار معلم حق التدریس در وزارت آموزش و پرورش طبق قانون تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۱۰۴۴
علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش امسال باید 26 هزار از 60 هزار معلم حق التدریس را طبق قانون استخدام بکند.
سلیمی گفت: وزیر آموزش و پروش گزارش داد که در ظرف پنج سال 60 هزار معلم حق التدریس را استخدام می کند.

وی افزود: وزیر گفت با توجه به اینکه برنامه چهارم تمام نشده ما کار استخدام معلمان حق التدریسی را زودتر شروع کردیم.

سلیمی تاکید کرد: آیین نامه ای که آموزش و پروش آورده، گفته است آنهایی که سابقه کار 9سال، هشت سال، هفت سال دارند در اولویت استخدام هستند که کمیسیون به این اولویت بندی اعتراض کرد.

وی به قانون مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: قانون می گوید معلمانی که با مدرک کارشناسی با چهارسال سابقه تدریس و 12 ساعت تدریس در هفته باید استخدام بشوند.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به بحث دیگر امروز کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در مورد نیروهایی که به صورت شرکتی در این وزارتخانه کار می کنند تصمیم گرفته شد که به صورت کار معین با خود اداره آموزش و پرورش محل قرارداد ببندند.

سلیمی بحث دیگر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات را رسیدگی به صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد و گفت: فرهنگیان پنج درصد حقوق خود را به صندوق واریز می کنند و دولت مکلف است که معادل این مبلغ را به صندوق واریز کند اما به صورت منظم عمل نکرده است.

وی ارزش اموال و دارایی صندوق فرهنگیان را بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان دانست ولی در عین حال گفت که ارزش واقعی بیش از این است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضا صندوق هیچ نقشی در اداره صندوق ندارند،اساسنامه صندوق بر خلاف قوانین و مقرارات تصویب شده است،هیات مدیره به وظایف خود عمل نکرده است، هیات مدیره نمی تواند در اعطای تسهیلات نقش ایفا کند، اختیار مطلق صندوق در دست مدیر عامل است.

سلیمی تاکید کرد: ایراد جدی این است که از حقوق فرهنگیان کسر می شود اما دیگران در مورد صندوق تصمیم گیری می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با یک جمع بندی جامع در برنامه پنجم مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف شود.

این نماینده مجلس بخش دیگر مورد بحث کمیسیون با وزیر آموزش پرورش را افزایش شهریه ها دانست و گفت: وزارت آموزش پروش تصمیم صریحی بگیرد که مردم نگران افزایش شهریه ها نباشد.

سلیمی در ادامه به وضعیت دانشجویان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت دانشجویان خارج از کشور با حضور معاونان وزیر علوم و رایزنان علمی در سفارتخانه های ایران مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: امروز 60 هزار دانشجو برای ادامه تحصیل عمدتا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در خارج از کشور ثبت نام کردند در حالی که در داخل کشور نزدیک به 200 هزار صندلی خالی داریم.

سلیمی خاطر نشان کرد: ممکن است این دانشجویان در خارج از کشور آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و سیاسی ببینند.

وی تصریح کرد: ریشه یابی این مشکلات بحث مهمی است که در جلسات بعدی پی گیری خواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها