مقامات باشگاه‌های اسپانیایی تلاش می‌کنند در فرصت پیش آمده پس از جام جهانی، ستارگان مورد نظر خود را خریداری کنند.
کد خبر: ۳۴۰۲۲۱

آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات تابستانی دراسپانیا زندگی بسیاری ازبخش‌های این جامعه فوتبال زده را تحت تاثیر خود قرارداده است.فعال شدن دلالان رسمی و غیررسمی، خون تازه‌ای وارد رگ‌های بازار بورس مادرید می کند.

بیش از850 شرکت رسمی زیرنظر وزارت کشور اسپانیا و تحت لیسانس فیفا،درنقل و انتقالات بازیکن این کشور فعالیت دارند. جابه‌جایی پول بین این همه خزانه کوچک و بزرگ، رونق اقتصادی بی‌نظیری به این کشورمی‌بخشد. هر انتقالی مالیات خاص خودش را دارد؛ هم برای دولت، هم برای بخش خصوصی و البته مردم.

دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید مثل همیشه در راس توجهات قرار دارند؛ اما تجربه نشان داده که در این میان، برخی باشگاه‌های گمنام بی سر و صدا پول های کلانی را جابه‌جا کرده و راحت‌تر از سایرین دست به فرار مالیاتی می‌زنند.

 بارسلونا

تا اینجای کار تنها قرارداد رسمی اعلام و ثبت شده، داوید ویا است که از والنسیا راهی بارسا شده است.

بارسلونا به طرز ناامید کننده‌ای به دنبال جذب سسک فابرگاس است و برای این منظور دست به دامن شوخی پویول و پیکه در مراسم جشن قهرمانی نیز شد؛ اما آرسنال هنوز چراغ سبزی در این مورد نشان نداده است.

قرار است قرارداد دانیل آلوس تمدید شود. روزگذشته نیز قرارداد گواردیولا نه برای 3 سال، بلکه برای یک سال دیگر اضافه بر دو سال قبلی تمدید شد. بارسا نیم‌نگاهی هم به ماتا، دیگر مهاجم توانمند والنسیا دارد.

در فهرست فروش نام‌هایی چون توره، چیگرینسکی و هانری حضور داشتند که هر 3 رفتند. مارکس مکزیکی نیز رفتنی است. نام زلاتان ابراهیموویچ در فهرست فروش قطعی جا داده شده است.

 رئال مادرید

فلورنتینو پرس پس از عقد قرارداد با خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی، در یکی از موفق‌ترین خرید‌های خود، کانالس را از راسینگ سانتاندر و دی‌ماریا را از بنفیکا پرتغال جذب کرد. قرار است رئال، مسعود اوزیل و خدیرا را از آلمان به خدمت بگیرد. مذاکره با اشلی کول و استیون جرارد ادامه دارد.

بعید به نظر می‌رسد رئال در جذب مایکون یا بالوتلی موفق عمل کند. اینترمیلان فهرست فروش خود را بسته و خیال ادامه مذاکره هم ندارد. رائول و گوتی هم از مادرید رفتند و دیارا نیز به زودی به فروش خواهد رسید.

اوساسونا

باشگاه اوساسونا یک خرید خیلی خوب داشت و آن، آسپیلیکوئتا بود. این بازیکن در قالب یک بازیکن آزاد راهی پامپلونا شد و در فصل آینده می‌تواند در لباس این تیم پر هوادار بدرخشد.

انتقال نکونام به پاناتینایکوس

از دو نام ایرانی اوساسونا هیچ خبری نیست. این بی خبری یعنی اینکه در کانال رسانه و مسیر رسمی فوتبال اسپانیا حرکت نمی‌کنند و مدیر برنامه این دو بازیکن است که برایشان تصمیم می گیرد و به زودی تکلیف انتقال این دو نیز روشن خواهد شد؛ اما در سایت رسمی باشگاه یا سایت‌های خبری معتبر اسپانیایی کوچکترین اشاره‌ای به این دو نمی‌شود.

درتنها خبرمنتشر شده درمورد نکونام، یک روزنامه بسیار کم تیراژ که در مترو پامپلونا منتشر می‌شود، از انتقال جواد به پاناتینایکوس خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها