رانندگان حمل و نقل شهری آموزش ایمنی می‌بینند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: 62 هزار راننده تاکسی و خطی و 25 هزار راننده اتوبوس، مینی‌بوس و ون در پایتخت آموزش ایمنی می بینند.
کد خبر: ۳۳۶۴۸۱
به گزارش  ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، "سید جعفر تشکری هاشمی" افزود: برای رسیدن به شهری ایمن با شهروندانی سالم، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و رفتاری فعالان رانندگان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رعایت اصول رانندگی به خصوص از سوی رانندگان وسایل نقلیه عمومی در ایمنی و سلامت شهروندان نقش ویژه‌ای دارد، گفت: این نخستین دوره آموزشی نظام مند و پیوسته در حمل و نقل شهری است که برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی برگزار می شود.

معاون شهردار تهران، اصلاح رفتار و افزایش آگاهی‌های دست‌اندرکاران حمل و نقل شهری را از مهمترین ضرورت‌های برپایی این دوره‌های آموزشی برشمرد.

تشکری هاشمی اضافه کرد: بسترسازی ایجاد سازو کاری پویا و کارآمد در آموزش فعالان حمل و نقل همگانی و بهبود رفتار رانندگان به منظور افزایش ایمنی شهروندان از طریق آموزش اصول صحیح رانندگی از اهداف این دوره محسوب می‌شود.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: علاوه بر رانندگان فعال، رانندگان جدیدی که قصد ورود به ناوگان حمل ونقل همگانی را دارند و نیز رانندگانی که این دوره‌ها را گذرانده اما مرتکب تخلفات رانندگی شده‌اند، ملزم به شرکت در دوره‌های یاد شده هستند.

وی ، عناوین اصلی دوره‌های آموزشی رانندگان حمل و نقل عمومی را آشنایی با قوانین و مقررات، ملاحظات ایمنی، تکریم احترام به حقوق مسافر، شناخت معابر و اماکن شهری، اخلاق حرفه‌ای، مدیریت استرس و ایمنی و کمک‌های اولیه اعلام کرد.

دارا بودن حداقل مدارک سوم راهنمایی (سیکل)،حداقل سن 33 و حداکثر سن 60 سال،سلامتی جسمی، فعالیت به عنوان راننده در هریک از بخش‌های حمل و نقل شهری و ارایه معرفی‌نامه از سازمان یا شرکت مربوطه از شرایط شرکت در این دوره آموزشی است.

در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطاء می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها