سارقان با تعقیب خودروها اموال مشتریان بانک‌ها‌ را می‌دزدیدند

باند سرقت از مشتریان بانک‌ها متلاشی شد

3 مرد و زن که در پوشش یک باند از مشتریان بانک‌های کرج سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، اوایل خرداد امسال مردی پس از دریافت 25 میلیون تومان پول از بانکی در کرج، آن را داخل خودرویش قرار داد و بانک را ترک کرد. شهروند کرجی در میانه راه در حاشیه خیابان توقف کرد تا از مغازه‌ای خرید کند. دقایقی بعد وقتی به سمت خودرویش بازگشت پول‌هایش از داخل خودرو سرقت شده بود. بنابراین با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج تماس گرفت و موضوع سرقت را خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۴۵۰

ماموران کلانتری 17 مهرویلا با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند و با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، تحقیقات برای یافتن دزد مرموز در پلیس آگاهی آغاز شد.

در ادامه این جستجوها افراد دیگری هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. با توجه به این‌که سرقت‌ها به یک شیوه صورت گرفته بود، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

توقف دزد حرفه‌ای در آخرین سرقت

در ادامه این تحقیقات هفته گذشته ماموران کلانتری 17 مهرویلای کرج در حال گشتزنی در شهر متوجه یک خودروی پژو شدند که راننده آن به محض خروج یکی از مشتریان بانک، به تعقیب خودروی پراید پرداخت.

ماموران با احتمال به این‌که راننده خودروی پژو همان سارق فراری است، او را تعقیب کردند. در همین موقع وقتی مشتری بانک، خودرویش را در حاشیه خیابان متوقف کرد تا از مغازه‌ای خرید کند، راننده جوان از خودروی پژو خارج شد و با نزدیک شدن به خودروی پراید، پول‌ها را سرقت کرد و قصد فرار داشت که از سوی ماموران دستگیر شد.

با دستگیری این مرد به نام محمود، وی برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی استان تهران منتقل شد. این متهم در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که با همدستی یک زوج جوان سرقت‌ها را انجام داده است.

اعتراف به دزدی با همکاری یک زوج

دزد حرفه‌ای در تشریح ماجرای سرقت‌ها به پلیس گفت: چندی قبل در پی آزادی از زندان، با یک زوج جوان که در سرقت از مشتریان بانک‌ها تبحر داشتند آشنا شده و سرقت‌هایمان را آغاز کردیم. هریک از ما به نوبت به عنوان مشتری وارد بانک‌های کرج شده و مشتریانی را که پول کلان دریافت می‌کردند شناسایی می‌کردیم. در این هنگام من و همدستم امین با خودرو آنها را تعقیب و در زمانی که مشتریان بانک‌ها خودروهایشان را در خیابان متوقف می‌کردند، در خودروها را باز و پول‌ها را سرقت می‌کردیم.

متهم به سرقت ادامه داد: علاوه بر این سرقت‌ها، در محله‌های خلوت شهر هم پرسه می‌زدیم و با تخریب در خودروها، وسایل داخل آن را سرقت می‌کردیم. تاکنون از مشتریان بانک‌ها 80 میلیون تومان پول سرقت کرده‌ایم. با اعتراف این مرد، زوج همدست وی هم دستگیر شده و به همکاری با متهم پرونده اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها