ثبت جهانی شهر تاریخی سیمره و پل گاومیشان در شهرستان دره شهر از جمله برنامه‌های آتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام است.
کد خبر: ۳۳۵۴۱۱

به گزارش مهر از ایلام ، محمدجواد خانزادی معاون حفظ ، احیا و ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ظهر دوشنبه در بازدید از این آثار تاریخی اظهار داشت: همچنین ثبت جهانی تپه ‌های پیش از تاریخ دشت دهلران از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.شناسایی و مستندسازی قنات های آبی و آسیاب های استان در سالهای آتی توسط میراث فرهنگی ایلام انجام می شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی پایگاه‌های پژوهشی تپه های پیش از تاریخ دهلران و محور ساسانی آبدانان و فعال کردن آنها از دیگر برنامه‌های معاونت حفظ و احیا است که طی سالهای آینده انجام می شود.

این مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: همچنین درصدد راه‌اندازی موزه هنرهای سنتی در کاخ فلاحتی ایلام هستیم.

معاون حفظ ، احیا و ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار داشت: مرمت ، احیا و بهره برداری از عمارت والی کهره هلیلان به عنوان موزه مردم شناسی در دستور کار است.

شهر تاریخی سیمره بزرگترین محوطه تاریخی استان ایلام محسوب می شود که در حاشیه جنوب شرقی شهر کنونی شهرستان دره شهر واقع شده است و پل تاریخی گاومیشان بزرگترین پل تاریخی غرب کشور که متعلق به استان ایلام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها