نشت نفتی در خلیج مکزیک

بی پی سیستم مهار نفت را بست

شرکت نفتی ( بریتیش پترولیوم) بی پی می گوید بدلیل یک اشکال فنی ناچار شد سیستم مهار نفت در چاه آسیب دیده در خلیج مکزیک را ببندد.
کد خبر: ۳۳۵۱۸۸

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیانیه شرکت بی پی که روز شنبه در وب سایت این شرکت انشار یافت، اعلام شد سیستم شامگاه جمعه بعلت پیدا شدن مشکلی در دستگاه برق گیر بسته شد. انتظار می رفت شرکت آنرا روز شنبه در پی عبور توفان دریایی و بروز صاعقه دوباره به راه بیاندازد.

مقامات دولت آمریکا گزارش داده اند بی پی توانسته نزدیک به نیمی از نفتی را که از چاه فوران می کند، جمع کند.

یک بیانیه دولت حاکی است در یک دوره 24 ساعته منتهی به روز جمعه، نزدیک به 30 هزار بشکه نفت جمع شد، که نزدیک به 5 هزار بشکه از روز پنجشنبه بیشتر است.

تخمین های دولت نشان می دهد هر روز بین 35 تا 60 هزار بشکه نفت از چاه بیرون می ریزد.

بیشترین مقدار نفت جمع آوری شده شده در کشتی ها پالایش و بقیه آن سوزانده می شود.

در این میان، روز جمعه، شرکت نفت آنادارکو، که بخشی از مالکیت چاه آسیب دیده را در دست دارد، بی پی را به بی احتیاطی در گرفتن تصمیمات و انجام اقداماتی که به انفجار چاه در ماه آوریل منجر شد، متهم کرد.

بی پی این اتهامات را رد کرده است و در عین حال می گوید اختلاف بین دو شرکت بر تعهد آن به پاکسازی نشت نفت و حل دعاوی قانونی تاثیر نخواهد داشت.

در این میان، راجر ویکر، سناتور جمهوریخواه ایالت می سی سی پی روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی جمهوری خواهان از پاسخ باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا به نشت نفت انتقاد کرد و گفت رییس جمهوری مسئولیت فاجعه را بسیار با تانی پذیرفت و بسیاری از اقدامات او آمریکا را به مسیری نادرست کشانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها