ابراهیمی: در پارالمپیک آسیایی به رده بهتری فکر می‌کنیم

به دنبال چند دوره برگزاری بازی‌های آسیا ـ اقیانوسیه معلولان (فسپیک)، کمیته پارالمپیک آسیایی بر آن شد برای اولین‌بار بازی‌های پارالمپیک آسیا را در فاصله چند روز از بازی‌های آسیایی گوانگجو در 19 رشته ورزشی برگزار کند. ورزش ایران که همواره در ورزش جانبازان و معلولان در رقابت‌های مختلف بین‌المللی افتخارآفرین بوده قصد دارد چنانچه حدنصاب‌های مورد نظر را کسب کند در رشته‌های والیبال نشسته، فوتبال 7 و 5 نفره، تیر?و?کمان، جودو، شنا، تیراندازی، تنیس با ویلچر، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری و بوچیا در بخش مردان و در بخش زنان نیز در رشته‌های دوومیدانی، پینگ‌پنگ، گلبال، تیر و کمان، تیراندازی، تنیس با ویلچر، دوچرخه‌سواری و بوچیا در این دوره از بازی‌ها که قرار است از 21 تا 28 آذرماه برگزار ‌شود، شرکت کند.
کد خبر: ۳۳۵۱۳۷

غلامرضا ابراهیمی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در?این زمینه در گفتگو با جام‌جم اظهار کرد: برای شرکت در این رقابت‌ها ستاد تدارکاتی بازی‌ها را از اسفند سال?گذشته تشکیل دادیم تا ورزشکاران رشته‌های مختلف به صورت جدی خود را برای شرکت در این بازی‌ها و همچنین رقابت‌های ورودی آماده کنند. امروز مراحل آماده‌سازی این تیم‌ها با هماهنگی فدراسیون‌های جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به اجلاس آسیایی کمیته‌هاى ملى پارالمپیک کشورهاى آسیایى که طى روزهاى 7و8 خرداد در گوانگجو برگزار شد، افزود: در این نشست ضمن بازدید از امکانات محل برگزاری بازی‌ها، اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه برگزارى، قوانین و مقررات مربوطه، دوپینگ، کلاس‌بندى ورزشکاران معلول و... پرداختند. ضمن این‌که از طرف برخی کشورها و از جمله ایران به دلیل اعلام دیرهنگام حدنصاب‌هاى ورودى بازی‌ها که ‌می‌تواند مشکلاتى را براى کشورهاى عضو ایجاد نماید، اعتراض کتبى و شفاهى صورت گرفت.

رئیس ستاد تدارکاتی بازی‌های پارالمپیک آسیایی یادآور شد: به هر صورت همه تلاش ما این است که در رشته‌های مورد نظرمان بتوانیم ضمن دستیابی به حدنصاب در گوانگجو شرکت کنیم. مشکل اینجاست که در رشته‌هایی مثل پینگ‌پنگ دیگر مسابقه معتبری که حکم ورودی را داشته باشد وجود ندارد و کمیته پارالمپیک آسیا باید در این زمینه تصمیم درست و منطقی را اتخاذ کند چرا که بحث حدنصاب باید حداقل 2 سال زودتر اعلام می‌شد تا مشکلی برای هیچ کشوری پیش نیاید.

ابراهیمی درباره دلیل عدم شرکت کاروان ورزش ایران در هر 19 رشته این بازی‌ها یادآور شد: طبیعی است که برخی از رشته‌های این بازی‌ها در ایران فعال نبوده یا بنا به برخی محدودیت‌ها قادر به شرکت در این قبیل رشته‌ها نیستیم. اگر بتوانیم به اهداف خود در رشته‌های مورد نظرمان دست یابیم کار بزرگی صورت داده‌ایم، امری که دور از دسترس ما نیست.

وی همچنین درباره مشکل کمبود بودجه رشته‌های مختلف ورزشی برای شرکت در بازی‌های گوانگجو گفت: طبیعتا ما هم از این موضوع مستثنا نیستیم و هنوز اعتبار لازم از سوی کمیته ملی المپیک به ما اختصاص داده نشده است با?این حال روند آماده‌سازی تیم‌های مختلف در حال پیگیری است و با توجه به وعده‌هایی که در این زمینه داده شده است امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکل بودجه نیز برطرف شده و با قدرت هر چه تمام‌تر ورزشکارانمان را برای شرکت در این بازی‌ها آماده کنیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با بیان این‌که کلیه تمهیدات فنی و اجرایی لازم برای حضور پرقدرت ورزشکاران جانباز و معلول ایران در پیکارهای پارالمپیک گوانگجو اندیشیده شده است، یادآور شد: هرچند برای اولین بار این بازی‌ها برگزار می‌شود، اما هدف ما در درجه اول این است که ضمن حفظ عنوان پنجمی بازی‌های فسپیک 2006، برای رسیدن به رده‌های بالاتر نیز از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن تصریح کرد: از همین بازی‌های گوانگجو نگاهی هم به لندن داریم، چرا که اساسا ورودی برخی رشته‌های پارالمپیک لندن در همین گوانگجو لحاظ خواهد شد.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها