معاون امور برق وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون با افزایش دما از نظر زمان مصرف 2 ماه جلوتر از سال قبل هستیم؛ زیرا درحالی‌که در مردادماه سال گذشته 37 هزار و 878 مگاوات برق مصرف شده بود، مصرف برق دوشنبه شب هفته جاری به 38 هزار و 607 مگاوات رسید. محمد بهزاد در گفتگو با «جام‌جم» با اشاره به افزایش دمای هوا و میزان مصرف برق در کشور افزود: این افزایش دما باعث شده از هم‌اکنون در پیک (اوج)‌ مصرف قرار بگیریم؛ به طوری که دوشنبه شب 900 مگاوات نسبت به مردادماه سال گذشته افزایش مصرف برق داشتیم.
کد خبر: ۳۳۵۱۱۷

وی با انتقاد از افزایش استفاده از کولرهای گازی در کشور از مردم خواست با مشارکت در صرفه‌جویی مصرف برق از کولرهای آبی برای سرمایش محیط زندگی خود استفاده کنند.معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو با تاکید بر این که مشترکان پرمصرف با جریمه و قطع برق مواجه خواهند شد، تصریح کرد:‌ از 15 تیرماه تابستان امسال، جریمه مشترکان پرمصرف اعمال می‌شود.بهزاد دهک‌های 10، 9 و 8 جامعه را افراد پرمصرف معرفی و اظهار کرد: این دهک‌ها باید در مصرف انرژی برق صرفه‌جویی کنند؛ چراکه نسبت مصرف برق این دهک‌ها بسیار بیشتر از سایر دهک‌هاست.

متن گفتگوی تفصیلی مهندس بهزاد درخصوص چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت تولید برق، سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این زمینه در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم

در همین حال معاون شرکت توانیر با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در مدیریت بهینه مصرف برق، اعلام کرد در تابستان امسال خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم نداشت.

به گزارش مهر، غلامرضا خوش‌خلق با اعلام این مطلب گفت: وزارت نیرو تحت هیچ شرایطی برنامه‌ریزی برای اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نکرده، این در حالی است که با توجه به گرمای زودرس امسال، مردم باید در بهینه‌سازی مصارف خود همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند.

وی با بیان این که تاکنون همکاری مردم با صنعت برق مبنی بر صرفه‌جویی در مصارف مطلوب بوده است، افزود: با توجه به بالا رفتن درجه حرارت هوا، استفاده مردم از وسایل سرمایشی بالا رفته و بر این اساس، لازم است که صرفه‌جویی در مصارف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف متاسفانه در میان مردم باب شده است که به نظر می‌رسد مشترکان صنعت برق کشور باید در زمان خرید تجهیزات سرمایشی، به استاندارد بودن آن توجه ویژه داشته باشند.

زیبا اسماعیلی / گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها