مسوولان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت و اصفهان از جزئیات برنامه‌های خود برای برخورد با بدحجابی دانشجویان خبر دادند. به گزارش مهر، مسوولان دانشگاهی عمدتا معتقد به انجام فعالیت‌های فرهنگی برای جلوگیری از بدحجابی در مرحله نخست هستند و رویکرد ارشادی را نیز گزینه مناسب دوم می‌دانند.
کد خبر: ۳۳۵۰۴۵

جریمه بدحجابان دانشگاه علامه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی با تشریح نحوه برخورد با بدحجابان در این دانشگاه از احضار دانشجویان بدحجاب به کمیته انضباطی خبر داد و گفت: برای برخی بدحجابان که به این نوع پوشش مصر بوده‌اند یک تا دو ترم تعلیق از تحصیل حکم انضباطی صادر شده است.

قادر پریز افزود: تعداد بسیاری از دانشجویان به‌دلیل بدحجابی تذکر دریافت کرده‌اند، اما به دلیل محرمانه بودن آمار و ارقام در کمیته انضباطی امکان اعلام تعداد دقیق آنها وجود ندارد. تعداد این افراد کم نیست، اما در دانشگاهی که 16 هزار دانشجو دارد عددی کوچک به شمار می‌آید.

ورود بدحجابان به دانشگاه تهران، ممنوع

مدیرکل حراست دانشگاه تهران هم از منع ورود افراد بدحجاب به دانشگاه تهران، اجبار مقنعه در برخی دانشکده‌های دانشگاه تهران و برخورد با دانشجویان پسر با پوشش نامناسب در دانشگاه خبر داد و درباره وضعیت پوشش در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران توضیحاتی ارائه کرد. مصطفی خسروی با بیان این مطلب از پیگیری‌های رئیس دانشگاه تهران برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و قانونی در برخورد با بدحجابی خبر داد و گفت: بدحجابی در جامعه کاملا نمود پیدا کرده و در دانشگاه نیز نمود داشته تا جایی که جو نارضایتی درباره پدیده بدحجابی به‌وجود آمد لذا در جلساتی با روسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران خواستار کار فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف شدیم. وی اضافه کرد: اکثر دانشجویان نسبت به رعایت حجاب و استفاده از پوشش‌های مناسب متعهد هستند، اما تعدادی نیز که آدم‌های مغرضی هستند و به عنوان مبارزه، بدحجابی و استفاده از پوشش‌های نامناسب را در پیش گرفته‌اند، به کمیته انضباطی احضار می‌شوند.

توبیخ کتبی و درج در پرونده دانشگاه اصفهان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اصفهان نیز با تشریح نحوه برخورد با دانشجویان بدحجاب در این دانشگاه به مهر گفت: بدحجابان می‌توانند درباره ضرورت حجاب با برخی اساتید دانشگاه مباحثه کنند.

بیدهندی درخصوص دانشجویانی که تمایلی به انجام مباحثه ندارند، اظهار کرد: از آنها تنها تعهد اخذ می‌شود.

ضبط کارت دانشجویی بدحجابان در علم و صنعت

معاون دانشگاه علم و صنعت درباره شیوه شناسایی بدحجابان دانشگاه گفت: دانشجویان بدحجاب هنگام ورود به دانشگاه شناسایی می‌شوند و به آنها تذکر داده می‌شود اما در صورت تکرار کارت دانشجویی آنها ضبط شده و به مراجع ذی‌ربط ارائه می‌شود. محمد فتحیان افزود: رویکرد دانشگاه علم و صنعت در مقابله با بدحجابی «ارشادی» است.

حجاب، موضوع 5 دقیقه کلاس‌های دانشگاه شریف

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی‌ شریف درباره تعداد دانشجویان بدحجابی که به کمیته انضباطی این دانشگاه فراخوانده شده‌اند، گفت: به طور میانگین در این دانشگاه در هر 15 روز یک نفر به کمیته انضباطی احضار می‌شود.

بیژن وثوقی‌وحدت افزود: دانشجویانی از این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شده‌اند اما تعداد آنها بسیار کم است. در دانشگاهی که بیش از 10 هزار دانشجو دارد احضار 10 دانشجوی بدحجاب به کمیته انضباطی رقم کوچکی به شمار می‌آید.

تذکر، پوشش 70 درصد بدحجابان را اصلاح کرد

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران نیز در گفتگو با مهر گفت: طی 2 سال گذشته همواره به دانشجویان بدحجاب تذکر داده شده است. این امر بویژه برای دختران به طور جدی دنبال می‌شود و چند کارمند خانم در دانشگاه وظیفه تذکر دادن به خانم‌های بدحجاب را برعهده دارند. با این رویکرد حدود 70 درصد از مشکلات ناشی از بدحجابی در این دانشگاه برطرف شده است.

دکتر مرتضی علویان افزود: دانشجویانی که تخلف را ادامه داده‌اند و با تذکر اصلاح نشده‌اند احضار شده و با در پیش گرفتن روال ارشادی با آنها گفتگو شده است. در صورت تکرار موارد تخلف، مسوولان از طریق کمیته انضباطی اقدام کرده و برابر آیین‌نامه‌های انضباطی با آنها برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها