بازیگر تاجیک در چشم باد:

ایران برای من مثل بیژن برای لیلی است

بازیگر تاجیک نقش لیلی در سریال فاخر تاریخی «در چشم باد»، با اشاره به این‌که فرهنگ، زبان و دین مردم ایران و تاجیکستان یکی است، گفت: من در این کشور زیبا احساس بیگانگی نمی‌کنم. «ستاره صفرآوه» با بیان این مطلب به ایرنا گفت: ایران برای من مثل بیژن است برای لیلی. مردم ایران مثل مردم تاجیکستان بسیار خونگرم، دوست داشتنی و مهمان نواز هستند.
کد خبر: ۳۳۴۲۲۴

او در این گفتگو از واژگان فارسی تاجیک استفاده کرده و با اشاره به این‌که یک تاجیک در ایران احساس بیگانگی نمی‌کند، افزود: چند ماه اول که به ایران آمده بودم، دلم برای خانواده‌ام تنگ می‌شد. اما وقتی از ایران رفتم، آنقدر دلمرده شدم که چند وقت از خانه بیرون نیامدم. احساس می‌کردم چیز پر ارزشی را گم کرده‌ام. وی افزود: مثل پرنده‌ای بودم که از لانه بیرون افتاده باشد. چند ماه طول کشید تا توانستم دوباره به زندگی روزمره‌ام برگردم. اما دیگر من ستاره‌ای که ایران را ندیده بود نبودم. هر لحظه آرزو می‌کردم باز هم به ایران بزرگ برگردم و باز هم بتوانم کنار هنرمندان ایرانی نقش آفرینی کنم.

صفرآوه درباره نحوه انتخاب خود برای بازی در نقش لیلی توضیح داد: یک‌سال پیش از آن‌که برای ایفای نقش لیلی انتخاب شوم، شبی در خانه همراه فامیل به تماشای تلویزیون نشسته بودم. لطافت یوسفی که از هنرمندان کلان (بزرگ) تاجیکستان است در برنامه‌ای اعلام کرد که در حال بازی در یک سریال بزرگ ایرانی است. همراه با مصاحبه لطافت قسمت‌هایی از پشت صحنه و فیلم در چشم باد به نمایش گذاشته شد؛ آن صحنه‌ای که آقا حسام سوار براسب به دیدار همسرش آمده بود. دیالوگ‌ها من را به یاد لیلی و مجنون نظامی گنجوی و بیژن و منیژه شاهنامه انداخت. وی تصریح کرد: این زن و شوهر آنقدر زیبا و پر احساس با هم حرف می‌زدند که دل آدم به گذشته می‌رفت. باور نمی‌کردم فیلمی با این عظمت و زیبایی در کشور همسایه ما ایران ساخته شده باشد. نمی‌دانم چرا یکباره دلم تپید. این صحنه بسیار نغز ساخته و پرداخته شده بود. البته حبیب‌الله رزاق و لطافت یوسفی بهترین نقش‌آفرینان تاجیکستان هستند و همه، آنها را می‌شناسند. اما صحنه‌ها به حدی پرتکنیک و زیبا بودند که باور کردنش خیلی دشوار بود. یکباره من با همه دلم آرزو کردم ای‌کاش جای لطافت در این فیلم جهانی نقش آفرینی کرده بودم. این بازیگر گفت: یک سال بعد که شنیدم یک کارگردان ایرانی به همراه فیلمبردارش به تاجیکستان آمده تا در کشورمان یک خانم بازیگر را برای آفریدن نقش در تلویزیون انتخاب کند، خیلی خوشحال شدم. این بود که پیشامد تازه را به فال نیک گرفتم و با این‌که خیلی نگران بودم و می‌ترسیدم، برای دادن تست به دیدار آقای جوزانی رفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها