نوید ادهم تشریح کرد:

جزئیات تغییر ساختار آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال تحصیلی 91 ـ 90 دو پایه تحصیلی اول و ششم ابتدایی مشمول تحول بنیادین خواهد شد که به دنبال آن، کتاب‌های درسی آنها نیز تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۳۳۴۱۱۴

مهدی نوید ادهم در گفتگو با فارس با اشاره به جزئیات طرح تغییر ساختار نظام آموزشی به دو مقطع شش ساله اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، ساختار جدید نظام آموزشی به دو دوره شش ساله تقسیم خواهد شد که براساس آن، شش سال دوم به دو مقطع سه ساله متوسطه تقسیم می‌شود.

وی افزود: با این تغییرات، سن ورود به نظام آموزشی شش سال تمام و سن خروج از آن 18 سال تمام خواهد بود و در رابطه با مقطع پیش‌ دبستانی نیز علی‌رغم آنکه مورد تأیید جدی آموزش و پرورش است ولی اجباری نخواهد بود بلکه با تأکید شورای عالی آموزش و پرورش و با استفاده از مشارکت‌های مردمی در سنین 4 و 5 سالگی به اقتضای امکانات و شرایط آموزشی تداوم خواهد یافت.

نوید ادهم درباره وضعیت مقطع پیش‌دانشگاهی نیز گفت: مقطع پیش‌دانشگاهی به عنوان سال آخر، در مقطع دبیرستان ادغام خواهد شد همچنین زمان اجرای طرح نظام جدید آموزشی نیز از سال تحصیلی 91 ـ 90 خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال تحصیلی 91ـ90 دو پایه تحصیلی اول و ششم ابتدایی مشمول تحول بنیادین خواهد شد که به دنبال آن، کتاب ‌های درسی آنها نیز تغییر خواهد کرد ؛ در سال دوم اجرای طرح نیز پایه دوم دبستان و اول دبیرستان تغییر خواهد کرد و به همین ترتیب در طی یک برنامه شش ساله و تا پایان سال تحصیلی 97 ـ 96، در هر سال دو پایه تحصیلی مشمول تغییر و تحول خواهند شد.

وی با بیان اینکه کلیات طرح تغییر ساختار در شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، تصریح کرد: برای بررسی و تصویب جزئیات آن نیز این پیشنهاد مطرح است که با تفویض اختیار، بررسی آن به شورای عالی‌ آموزش و پرورش واگذار شود.

نوید ادهم درباره لزوم تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوع حقوقی مرتبط با این طرح باید توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد و همانطور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، وزارتخانه به عنوان مجری پس از تصویب و ابلاغ این طرح از سوی هر کدام از مراجع بالاتر ، آمادگی اجرای آن را خواهد داشت.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بررسی طرح راهنمای درسی دینی متوسطه در جلسه آینده این شورا اظهار داشت: یکی از دستور کارهای شورای عالی آموزش و پرورش، بررسی طرح راهنمای دروس مختلف است که تاکنون چند ماده درسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است که آخرین مورد آن تصویب راهنمای برنامه درسی استان ‌شناسی بوده است.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: براساس این دستور کارها، در جلسه آینده شورای عالی آموزش و پرورش طرح راهنمای برنامه درسی دینی متوسطه  با محورهای اهداف و مبانی طرح ، اصول ، روش‌های تدریس و شیوه‌های ارزشیابی، سرفصل‌های دروس و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها