یک بار دیگر اظهارات نسنجیده محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین خشم گروه‌های مقاومت را برانگیخت. وی در دیدار با لابی‌های یهودی در آمریکا و برای اطمینان بخشیدن به آنها گفته است که دولت فلسطین هرگز حق یهودیان را در داشتن یک سرزمین انکار نمی‌کند.
کد خبر: ۳۳۳۹۵۴

جنبش حماس اظهارات اخیر عباس را بشدت محکوم کرد و آن را یک نوع سقوط سیاسی بی سابقه و همسویی‌ خطرناک با نگرش رژیم صهیونیستی‌ نسبت به فلسطین تاریخی‌ خواند؛ زیرا به گفته این جنبش چنین نگرشی مبتنی‌ بر یهودی‌ سازی سرزمین و مقدسات و تثبیت سیاست تبعید ملت فلسطین از خانه و کاشانه شان است. این جنبش طی‌ بیانیه‌ای‌ اعلام کرد: ما این اظهارات را به مثابه سرپوشی‌ بر اشغالگری و تشویق دشمن صهیونیستی‌ به ارتکاب هر چه بیشتر جنایات و اقدامات احمقانه‌اش علیه ملت‌مان از جمله یهودی‌ سازی قدس و شهرک‌سازی و تشدید محاصره نوار غزه به شمار می‌آوریم. حماس تاکید کرد که سیاست تشکیلات خودگردان در زمینه نشان دادن شور و شوق بیش از حد نسبت به رژیم صهیونیستی‌ و امتیازدهی‌ رایگان این تشکیلات به این رژیم هرگز سودی‌ در برنخواهد داشت. این جنبش تمامی‌ گروه‌ها و احزاب و آحاد ملت فلسطین را به محکوم کردن اظهارات عباس که به مثابه نادیده انگاشتن اجماع ملی و حقوق ملی فلسطینیان و در راس آنها حق بازگشت است، فراخواند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از یک سو طی اظهاراتی در موسسه بروکینگز در واشنگتن اظهار کرد: مفهوم حل و فصل مشکل خاورمیانه براساس راهکار تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین در حال نابودی است و من می‌خواهم نگرانی شدید خودم را نسبت به اوضاع بسیار سخت و دشوار موجود اعلام کنم.

وی از سوی دیگر در دیداربا 30 رهبر یهود از سازمان‌های مختلف از جمله کمیته روابط عمومی آمریکایی ـ اسرائیلی ـ آیپک ـ و کنگره روسای سازمان‌های بزرگ یهودی گفت که حق یهودیان را برای داشتن سرزمینی انکار نمی‌کند. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی‌ فلسطین، این دیدار 2 ساعته به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد که تعدادی از مسوولان سازمان صهیونیستی‌ ایپک و انجمن ضدافتراء در آن حضور داشتند. محمود عباس در سفر اخیر خود به واشنگتن با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیزدیدار داشت و طرفین بر ادامه مذاکرات غیر مستقیم و پیشبرد آن تا مذاکرات مستقیم تاکید کردند. آمریکا در پی این دیدار گفت: 400 میلیون دلار به نوار غزه کمک خواهد کرد اما سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در این باره گفت: اعداد و ارقام ـ 400 میلیون دلار ـ که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از ارسال آن به نوار غزه صحبت می‌کند، واهی و عاری از صحت است، چرا که این کمک‌ها در صورت ارسال نیز به دست تشکیلات رام‌الله می رسد و سران آن نیز چیزی به غزه نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها