امشب ببینید

رونمایی از مردان مارادونا و کاپلو

در دومین روز نوزدهمین دوره پیکارهای جام جهانی، از تیم‌های آرژانتین و انگلیس به عنوان دو مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی رونمایی می‌شود تا ستارگان این دو تیم همراه با مارادونا و فابیو کاپلو توانایی خود را به رخ حریفان بکشند.
کد خبر: ۳۳۳۴۹۹

آرژانتین با ستارگانش در شرایطی استارت خود را در این رقابت‌ها می‌زند که همچون چندین دوره اخیر در قامت مدعی جدی قهرمانی گام به کارزار رقیبان ریز و درشت می‌گذارد.آنها که در جام جهانی 86 و با درخشش مارادونا جام قهرمانی را ربودند این بار هم امیدوارند که مارادونا پاسخ عطش 24 ساله مردم کشورشان را بدهد.

نخستین حریف آرژانتین، نیجریه است که با هدایت مربی نامدار سوئدی‌اش لاس لاگربک و بازیکنانی همچون اوبافمی مارتینز و یاکوبو به هیچ عنوان از پیش بازنده نیست. نیجریه که برای چهارمین بار به این رقابت‌ها گام می‌گذارد با تکیه بر قدرت ذاتی فوتبال این کشور یعنی فیزیک بدنی و بازی سراسر تهاجمی، مقابل ستارگان بزرگی چون مسی و ته‌وز پا پس نخواهد کشید و حداقل برای دفاع از اعتبار فوتبال قاره سیاه و خلق اولین شگفتی جام، به میدان می‌آید.

در مقابل مارادونا که در خط حمله تیمش با ترافیک مهاجمان زهردار مواجه است، در آستانه دیدار با نیجریه از حضور کارلوس ته‌وز در ترکیب اصلی خبر داد و گفت: انتظار نداریم نیجریه خشن بازی کند اما اگر لازم باشد ما هم آماده‌ایم به شیوه آنها بازی کنیم.

در دیگر بازی فابیو کاپلو که با هدایت خوبش، انگلیس را مقتدرانه به جام نوزدهم رساند، باید در نخستین آزمون مقابل تیم آمریکا قرار گیرد که در 6 دوره اخیر جام جهانی حضور داشته و با هدایت باب برادلی و تکیه بر نفراتی چون تیم هاوارد و کارلوس بوکانگرا رویای حضور در مرحله یک هشتم نهایی را دارد.

هر چند کاپلو ستارگانی چون دیوید بکهام و ریو فردیناند را به خاطر مصدومیت از دست داد، اما او از چنان دانش و تجربه‌ای بهره می‌برد که حضورش، نیمکت هر تیمی را سنگین می‌کند تا جایی که اکثر کارشناسان به خاطر او هم که شده انگلیس را مدعی شماره یک فتح جام می‌دانند.

امروز نخستین نماینده قاره آسیا نیز به میدان می‌رود ؛ کره جنوبی چشم به ساق‌های ستاره نامدارش در منچستر یونایتد پارک جی سونگ و همچنین مردانی چون چو یونگ مهاجم موناکو و لی چونگ هافبک بولتون دوخته است تا در مصاف با شاگردان مرد کهنه‌کاری به نام اتو رهاگل در یونان، استارت خوشایندی برای قاره کهن باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها