آیت‌الله مهدوی‌کنی:

تدابیر رهبری انقلاب را حفظ کرد

دبیر جامعه روحانیت مبارز، تدابیر رهبری در مهار فتنه پس از انتخابات را باعث حفظ نظام دانست و گفت: به نظر من اگر مواضع ایشان در این دوران نبود، نمی‌توانستیم این انقلاب را حفظ کنیم. آیت‌الله مهدوی‌کنی در گفتگو با فارس، حوادث پس از انتخابات را مصداق فتنه دانست و افزود: برخی آقایان گرفتار این فتنه شدند و گروهی را نیز آلوده کردند.
کد خبر: ۳۳۲۹۷۵

وی با تاکید بر این‌که در شرایط فتنه باید به دنبال نقطه اتکا بود، گفت: این نقطه در همه مکتب‌ها و حکومت‌ها وجود دارد و مصلحت هر کشور و نظامی اقتضا می‌کند که حتی اگر آن نقطه فصل‌الخطاب، مطابق میل نباشد در هنگام آشوب به سمت آن فصل‌الخطاب بروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با فصل‌الخطاب دانستن نظرات رهبری در اداره جامعه اسلامی تاکید کرد: در این حوادث اخیر برخی آقایان نظرات رهبری را قبول نکردند که با این عمل هم به خود و هم به انقلاب ضربه زدند. اگر آنان نظرات رهبری را قبول می‌کردند ما مشکلات بعدی را نداشتیم.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با یادآوری جمله‌ای از حضرت امام که می‌فرمودند اگر یک روزی دیدید دشمن‌ها از شما تعریف کردند، بدانید یک جای کارتان حتما اشکال دارد، افزود: افراد معترض، موضعگیری‌ها و برنامه‌هایی را در روزهای پس از انتخابات اجرا کردند که در آن مقطع دشمن به این جریان امیدوار شد و وقتی دشمن به یک جریانی امیدوار می‌شود، معلوم است که آنها در مسیر انحراف افتاده‌اند.

آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: باید این قضایا زودتر جمع می‌شد و این اتهامات علیه نظام مطرح نمی‌شد تا دشمنان بیش از این شاد نمی‌شدند.

نمی‌توان کشور را شاه سلطان حسینی اداره کرد

دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به قاطعیت، شجاعت و استقامت حضرت امام در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی و دوران پس از پیروزی انقلاب افزود: حضرت امام در مسیر انجام تکلیف، از شجاعت و استقامتی برخوردار بود که لازمه هدایت نظام اسلامی است و اگر ایشان یک قدم عقب‌نشینی می‌کرد، مطمئن باشید که همه خون‌ها زیر پا گذاشته می‌شد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: من همیشه گفته‌ام در راستای صیانت از انقلاب اسلامی، در عین حفظ قوانین و حفظ حقوق مردم باید قاطعیت لازم را از خود نشان داد؛ چرا که یک نظام انقلابی و اسلامی را نمی‌توان شاه سلطان حسینی اداره کرد.

دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به شناختی که بیش از 4 دهه از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند، تاکید کرد: ایشان بهترین فرد برای رهبری این انقلاب پس از دوران حیات امام بودند و امروز هم شایسته‌ترین فرد هستند.عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام را ایستادگی در برابر فشارهای دشمنان اسلام و انقلاب دانست و گفت: همین ویژگی را در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم.

مهدوی‌کنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با یادآوری تلاش دولت دهم برای خدمت به مردم تاکید کرد: علی‌رغم برخی اشکالاتی که در دولت دهم وجود دارد، اما همه کسانی که علاقه‌مند به انقلاب و نظام اسلامی و ایران هستند باید با حفظ انتقادهایی که دارند، دولت را تایید کنند نه تخریب.وی افزود: انتقاد دلسوزانه به این معنی است که به‌گونه‌ای برخورد شود که جنبه‌های مثبت زیر سوال نرود و همه چیز را تخریب نکنند، آنها که خدمات دولت را به طور کلی نادیده می‌گیرند، بر مبنای احساس عمل می‌کنند نه عقل و منطق.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین با رد برخی ادعاها درباره انحراف انقلاب اسلامی پس از رحلت حضرت امام افزود: اگر از دیدگاه واقع‌بینانه به روش رهبری و امام بنگریم، راه رهبری همان راه امام است ولی اگر از دیدگاه سلایق سیاسی و گروهی نگاه کنیم آنها راه را برخلاف سلیقه خود می‌بینند و نمی‌توانند خط رهبری را تحمل کنند.وی گفت: به نظر من عملکرد مقام معظم رهبری بر مبنای همان شاخص‌هایی است که امام برای هدایت این انقلاب بیان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها