کشف 14قبضه سلاح

باند قاچاق‌اسلحه درتهران منهدم شد

باند خرید و فروش سلاح در تهران متلاشی و از مخفیگاه اعضای باند 14 قبضه سلاح کمری کشف شد.
کد خبر: ۳۳۲۸۴۳

به گزارش «جام‌جم» روز 8 اردیبهشت امسال اطلاعات مردمی درخصوص خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات از سوی شخصی به نام اصغر در منطقه نواب در اختیار ماموران اداره یکم مبارزه با جرایم مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با دریافت این گزارش، تحقیقات فنی و پلیسی در این زمینه آغاز شد.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضایی با بازپرس شعبه 11 دادسرای جنایی، جستجو برای شناسایی متهم اصلی پرونده (اصغر)‌ و دیگر همدستان احتمالی وی را آغاز کردند. کارآگاهان در این مرحله از اقدامات خود علاوه بر شناسایی اصغر، 2 همدست وی به نام‌های ابوالفضل و علی را نیز که در زمینه خرید و فروش سلاح با او همکاری داشتند، شناسایی کرده و زیرنظر گرفتند.

دستگیری متهمان و کشف چند قبضه سلاح کمری

با جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده، عملیات دستگیری متهمان به صورت جداگانه و همزمان، در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روز 29 اردیبهشت هر سه متهم در مناطق نواب و سه راه آذری دستگیر شدند و تحقیقات برای شناسایی محل نگهداری سلاح‌های غیرمجاز آغاز شد. با اعترافات صریح متهمان به قاچاق سلاح از مرزهای غربی کشور به تهران، کارآگاهان ضمن شناسایی محل نگهداری سلاح‌ها در زیرزمین خانه‌ای در سه راه آذری در همان روز دستگیری متهمان، در بازرسی از این محل تعداد 13 قبضه سلاح کمری و مهمات آنها و 10 قوطی افشانه اشک‌آور کشف کردند.

متهم اصلی پرونده پس از انتقال به اداره یکم، درباره انگیزه خود در خرید و فروش غیرقانونی سلاح و مهمات نظامی به کارآگاهان گفت: از چندی پیش در زمینه قاچاق کالا از مرزهای غربی فعالیت می‌کردم و پس از خرید سلاح کمری با قیمت بسیار ارزان آنها را به 5 برابر قیمت در تهران به فروش می‌رساندم که در آخرین مرحله 14 قبضه سلاح کمری را خریداری کرده و به تهران منتقل کردم که در پی این اعترافات یکی دیگر از متهمان دستگیر و یک قبضه سلاح کمری فروخته شده به وی نیز کشف و ضبط شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها