تکمیل پرونده ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان

به گفته معاون حفظ، احیا و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی استان کرمان پرونده ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان که در گروه باغ های ایرانی به شمار می آید، تکمیل شده است.
کد خبر: ۳۳۲۶۲۲

به گزارش میراث آریا، معاون حفظ ،احیا و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ضمن بیان این مطلب گفت:به واسطه اهمیت ملی و جهانی این باغ تاریخی و با ارزش، لازم است کلیه ضوابط حریم آن رعایت و از هر گونه ساخت و سازهای بی رویه در اطراف آن جلوگیری شود.

محسن موحدی با اشاره به اینکه ثبت جهانی باغ شاهزاده در دست پیگیری است ،تصریح کرد: شهر ماهان دارای ارزش‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد:بنابراین لازم است که ضوابط خاصی از نظر معماری شهری با بهره گیری از معماری ایرانی در شهر ماهان رعایت شود.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تصریح کرد:باغ شاهزاده ماهان نیز دارای قدمتی بیش از یک قرن است که یکی از جاذبه‌های ارزشمند و گرانبهای کرمان به شمار می رود.

معاون حفظ،احیا و ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد:شترگلو،دره تیگران،سکنج،ییلاق جوپار و... از دیگر مناطق گردشگری شهر ماهان محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها