اختصاص 40 میلیارد ریال به مجموعه جهانی بیستون

امسال 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به مجموعه جهانی بیستون اختصاص یافته است که قطعا" باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در این مجموعه جهانی خواهد شد .
کد خبر: ۳۳۲۴۷۹

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ، داوود دانشیان مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون گفت:با تخصیص این اعتبارکه قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست ، طرح ساماندهی مجموعه جهانی بیستون سرعت بیشتری یافته است .

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی مجموعه جهانی بیستون از سال 87 آغاز شده است و با توجه به میزان اعتباراتی که هر سال به این مجموعه اختصاص می یابد این طرح را به پیش می بریم .

وی افزود: طرح های مطالعاتی در مجموعه جهانی بیستون ادامه دارد و در بعضی از بخش ها می خواهیم وارد مرحله اجرا شویم .

دانشیان گفت: طرح ساماندهی مجموعه جهانی بیستون شامل 35 هکتار از محوطه این اثر است که از درب ورودی آغاز می شود .

وی ایجاد سرویس های بهداشتی ، فضاهای نشیمن و روشنایی محوطه را از جمله اقداماتی عنوان کرد که امسال در راستای طرح ساماندهی در این مجموعه جهانی انجام می شود.

دانشیان افزود: اتمام کاروانسرای شاه عباسی ( واقع در محوطه بیستون ) نیز از دیگر اقدامات درهمین راستاست که امیدواریم با تامین زیرساختهای لازم ، این اثر تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی همچنین از تدوین برنامه های مستند سازی پایگاه جهانی بیستون خبر داد و تصریح کرد: تهیه نقشه های محوطه تاریخی بیستون شامل حریم ملی و جهانی ، مستند سازی تصویری آثار تاریخی بیستون و مستندسازی تپه ها و محوطه های تاریخی در حریم بیستون از جمله این برنامه هااست.

وی در ادامه بااشاره به رشد قابل توجه اعتبارات امسال بیستون نسبت به سال گذشته گفت : سال گذشته اعتبارات استانی برای این مجموعه جهانی ناچیز بود و اعتبارات ملی هم حدود هشت میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

وی افزود: امسال رقم اعتبارات ملی مجموعه جهانی بیستون هنوز تعیین نشده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون در پایان گفت : با اعتبار خوبی که امسال با حمایت استاندار کرمانشاه از محل اعتبارات استانی به مجموعه جهانی بیستون اختصاص یافته است قطعا" تغییرات چشمگیری در این اثر رخ خواهد داد و تا پایان سال مجموعه جهانی بیستون را متقاوت از سالهای قبل خواهیم دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها