رویانیان خبر داد

حفظ سهمیه بنزین خودروهای شخصی تا پایان اسفند

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به تعریف برنامه زمان بندی برای هدفمند شدن یارانه 4 حامل انرژی، از حفظ سهمیه جدید بنزین خودروهای شخصی تا پایان سال خبر داد و گفت: هدفمند سازی یارانه بنزین در اولویت نخست قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۳۲۴۲۵

محمد رویانیان در گفتگو با مهر با اشاره به تعریف برنامه زمان بندی برای آغاز قانون هدفمندی یارانه حاملهای مختلف انرژی شامل بنزین، گازوئیل، گاز مایع (LPG) و سی ان جی، گفت: پیش بینی می شود در صورت دست یابی به جمع بندی نهایی این قانون در بخش حاملهای انرژی از نیمه دوم سالجاری اجرایی می شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه یارانه بنزین در اولویت نخست برای هدفمند شدن قرار گرفته است، تصریح کرد: با وجود اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها در نیمه دوم امسال، اما سهمیه ماهانه خودروهای شخصی از 60 لیتر کمتر نخواهد شد.

اخیرا با تصمیم نمایندگان رئیس جمهور سهمیه بنزین خودروهای شخصی در دوره تابستانی با کاهشی 80 لیتری نسبت به دوره بهار 180 لیتر تعیین شد، ضمن آنکه سهمیه 500 لیتری برای مصرف بنزین نیمه یارانه ای برای خودروهای شخصی در دوره تابستانی در نظر گرفته شده است.

در همین حال پیشتر رویانیان با بیان اینکه تاکنون دولت بر اساس سناریوهای مختلف تعریف شده در بخش حمل و نقل یک بسته قیمتی مشخص کرده است، به خبرنگار مهر گفته بود: حفظ و کنترل تورم در حمل و نقل کالا، مسافر و خدمات یکی از مهمترین اولویتهای دولت برای واقعی کردن قیمت حاملهای انرژی بوده و قصد داریم با وارد شدن کمترین فشار به ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، قیمت حاملهای انرژی واقعی شود.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف تدوین شده برای قیمت حاملهای انرژی در کارگروه هدفمندی یارانه ها شامل بنزین، گازوئیل، CNGو LPG است، اظهار کرده بود: این سناریوهای قیمتی بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها ناظر بر واقعی شدن قیمتها و حمایت از حمل و نقل عمومی به تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها