تا سه ماه دیگر تدوین می‌شود

اساسنامه سازمان غذا و دارو

اساسنامه سازمان غذا و دارو تا مدت سه ماه توسط وزارت بهداشت، با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تدوین و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
کد خبر: ۳۳۲۳۷۲

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی اداری در یکصد و سی و هفتمین جلسه خود مورخ 8 بهمن 88 بنابر پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تشکیل سازمان غذا و دارو موافقت کرد.

هدف از تشکیل سازمان غذا و دارو ارتقاء سلامت، بهداشت و ایمنی مواد و فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تأمین دارو، تجهیزات و اقلام پزشکی و ارتقاء کیفیت دارو است.

 سازمان غذا و دارو از ادغام شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با مرکز توسعه غذا و دارو در وزارت بهداشت ایجاد می‌شود.

تدوین و  ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌ مشی های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، بیولوژیک، شیرخشک، اقلام و ملزومات پزشکی مصرفی و غیرمصرفی و اقلام بسته بندی و اسباب بازی از وظایف سازمان غذا و دارو است.

همچنین تدوین و اعلام ضوابط، ویژگیها و مقررات مربوط به واردات، صادرات، تهیه، تولید، انبار، حمل و نقل، توزیع، عرضه و انهدام مواد، محصولات و فرآورده‌های فوق‌الذکر از دیگر وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

صدور پروانه‌ها و مجوزهای بهداشتی ساخت و ورود مواد، نظارت، آزمایش و کنترل کیفی مواد و فرآورده‌ها، تعیین مبانی خدمات دارویی و آزمایشگاهی و احیا مصرف داروهای گیاهی و گسترش استفاده از آن نیز از جمله وظایف این سازمان است.

وزیر بهداشت، مسئول حسن اجرای این مصوبه است و گزارش اجرای آن می بایست طی مدت یکسال به شورای عالی اداری ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها