نتایج یک پژوهش

چای سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد

نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که نوشیدن چای خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۱۸۵۸

به گزارش ایسنا، دکتر کریستینا ناگل پژوهشگر انستیتو تحقیقات پزشکی کوینزلند دراین باره خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات ما نشان داده است؛ نوشیدن بیش از 4 فنجان چای سیاه ، سبز یا چای گیاهی در روز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را تا 30 درصد در زنان کاهش می‌دهد.

ناگل تاکید کرد: هرچند این تاثیر روی نمونه‌های آزمایشگاهی حیوانی تاکنون مورد تایید قرار گرفته است اما مطالعه روی نمونه‌های انسانی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اما در هر حال یافته‌های اخیر تایید می‌کند که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای می‌تواند در زمینه جلوگیری از بروز این سرطان در انسان‌ها تاثیرات مفیدی داشته باشد.

شبکه خبری ان‌بی‌سی در این باره اعلام کرد که تحقیق اخیر روی تقریبا 2700 زن استرالیایی انجام گرفته است که نیمی از آنها سالم و نیم دیگر مبتلا به این سرطان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، متخصصان می‌گویند: سرطان تخمدان قابل معالجه است بویژه اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود. با معالجه و بهبود سرطان، بسیارى از زنان مى‌توانند زندگى طولانى و رضایت‌بخشى داشته باشند.

وقتى یک گروه سلول‌هاى ناهنجار رشد مى‌کنند و از کنترل خارج مى‌شوند، توده‌اى را تشکیل مى‌دهند که به آن تومور مى‌گویند و در نتیجه سرطان به وجود مى‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها