با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تمرکززدایی در زمینه جشنواره‌های سینمایی، هر بار که استان یا شهری میزبان این رویدادها می‌شود باز هم رشته اصلی دست «تهرانی»‌هاست و شهرستانی‌ها تنها پشتیبانی و تدارکات این رویدادها را به عهده دارند. البته همدانی‌ها در این چند سال ثابت کرده‌اند، می‌خواهند نقشی بیش از این داشته باشند. روز گذشته خبرگزاری فارس از برگزاری جلسه ستاد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان در همدان خبر داد. جلسه‌ای که در آن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص هزینه‌های مالی جشنواره گفته است: در سال‌های گذشته هزینه‌ها به صورت 50 به 50 تامین می‌شد که با توجه به رویکرد امسال سهم همدان در اختصاص اعتبار بیشتر شده به گونه‌ای که بودجه را همدان تامین می‌کند.
کد خبر: ۳۲۹۷۷۸

حجت‌الاسلام سعید کرمی تاکید کرده با توجه به این شرایط نمی‌توانیم از تولیدات خارج از استان حمایتی داشته باشیم و صرفا به هنرمندان همدانی مبلغی را اختصاص می‌دهیم.

طبق اطلاعات درج شده در این خبر، جعفر زمردیان، دبیر اجرایی جشنواره کودک هم گفته این جشنواره امسال با بودجه 4 میلیارد و 755 میلیون تومانی برگزار می‌شود و اعتبار تخصیص یافته شامل هزینه‌های امور اجرایی، فیلم بلند سینمایی، فیلم سینمایی بومی غیربلند، اسکان مهمانان داخلی و خارجی، پاداش، دستمزد، هدایا و سایر هزینه‌های به تصویب رسیده است.

همچنین در این جلسه علی‌اکبر فامیل‌کریمی، معاون استاندار همدان کمیته‌های چهارگانه‌ای را مسوول پیگیری امور جشنواره کرده است تا امسال تجربه برگزاری چهارمین دوره این جشنواره با نظم و دقت خاصی توام شود. بر این اساس 4 کمیته هماهنگی و نظارت، امور ادارات و سازمان‌ها، پشتیبانی و برگزاری مسوولیت اجرای جشنواره را به عهده دارند.

بر اساس این خبر چند تصمیم مهم نیز در این جلسه گرفته شده است؛ اول این‌که فرمانداری همدان باید در نحوه عملکرد آموزش و پرورش در زمینه در اختیار گذاشتن سالن‌های نمایش، توزیع بلیط و انتقال دانش‌آموزان به محل‌های نمایش نظارت کامل داشته باشد. دیگر این‌که حوزه هنری علاوه بر در اختیار گذاشتن سینماهای حوزه در استان باید سینما فلسطین و بهمن ملایر را برای اکران آثار آماده کند تا جشنواره در شهرهای دیگر این استان هم برگزار شود. ضمن این‌که با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره و حضور مهمانان خارجی، فرودگاه همدان باید تمهیدات و مقدمات لازم را برای پروازهای فوق‌العاده در ایام برگزاری جشنواره فراهم کند. جشنواره در سال‌های گذشته تلاش کرده جاذبه‌های طبیعی استان را هم به مهمانان معرفی کند و به همین دلیل شرکت سیاحتی علیصدر تمهیداتی برای بازدید رایگان مهمانان از غار علیصدر فراهم می‌کند.

شهرداری همدان نیز ضمن در اختیار گذاشتن سالن فجر قرار است همکاری لازم در انسجام تبلیغات و زیباسازی محیط شهری را با فرمانداری همدان داشته باشد.

مهرماه سال 1384 بیستمین دوره جشنواره فیلم کودک در همدان برگزار شد و پس از آن جشنواره برای همیشه از اصفهان خداحافظی کرد. قرار بود پاییز سال 85 این جشنواره در همدان برگزار شود، اما برگزاری جشنواره به 10 تا 14 اردیبهشت ماه سال 86 موکول شد. برای سال 1387 همدان همچنان میزبان جشنواره بود. ابتدا تاریخ اول تا پنجم تیرماه به عنوان زمان برگزاری این رویداد اعلام شد اما مدتی بعد دوباره تاریخ برگزاری جشنواره تغییر کرد و به 11 تا 15 مرداد ماه سال 88 موکول شد.طبق آخرین خبرها جشنواره بیست و چهارم کودک اولین دوره از جشنواره کودک است که توسط «سازمان جشنواره» برگزار خواهد شد. سازمان جشنواره همان جایی است که جشنواره سال گذشته فجر را نیز برگزار کرد و تاسیس آن از حرکت‌های خوب معاون سینمایی جدید برای متمرکز کردن برگزاری جشنواره‌ها در قالب یک سازمان منسجم بوده است. در جشنواره کودک بیست و چهارم هم مهدی مسعودشاهی، دبیر جشنواره خواهد بود.

رضا استادی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها