وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسته سیاستی حمایت از بخش کشاورزی در طرح هدفمندی یارانه‌ها در کارگروه اصلی تحول اقتصادی در حضور رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه تصویب شد. به گزارش فارس، صادق خلیلیان در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی ترکیه اعلام کرد: با شروع قانون هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع به دست آمده 30 درصدی که سهم بخش تولید و از جمله کشاورزی است، به طرح‌های مصوب بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۶۷۵

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طرح‌های بخش کشاورزی شامل اصلاح سامانه مصرف انرژی در واحدهای تولیدی مانند مرغداری و دامداری و گلخانه و در زمینه کشت، ‌مکانیزاسیون کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ در بخش آب در کشاورزی با اجرای طرح‌هایی که بتوان بهره‌وری مصرف را افزایش داد و به ویژه در زمینه تعویض تراکتورها و کمباین‌های فرسوده، طرح‌هایی اجرا می‌شود.

خلیلیان در مورد برنامه پنجم در بخش کشاورزی گفت: دولت برنامه پنجم را در قالب نیاز کشور تقدیم مجلس کرده و در حال حاضر کمیسیون‌های تخصصی مجلس شروع به بررسی و کارشناسی برنامه کرده‌اند و دولت با کمیسیون‌های مربوطه همکاری لازم را دارد تا به نقطه مشترک برسند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دیدگاه دولت در برنامه پنجم تدوین یک برنامه عملیاتی است و آنچه در مجلس تغییر پیدا می‌کند، امیدواریم به اجرایی‌تر شدن برنامه کمک کند. وزیر جهاد کشاورزی در مورد آخرین آمار خرید گندم از کشاورزان گفت: تاکنون 800 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده و برداشت از استان‌های گرمسیر شروع شده و هنوز به اوج برداشت نرسیده است.

خلیلیان پیش‌بینی کرد:‌ امسال 5‌/‌11 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها