لیگ برتر فوتبال ایران

دایی به دنبال ترمیم دفاع پرسپولیس است

هنوز مسابقات لیگ نهم به پایان نرسیده است، اما تعدادی از تیم‌های لیگ برتری مذاکرات پنهانی خود را برای جذب بازیکنان مورد نیازشان در فصل آینده آغاز کردند.
کد خبر: ۳۲۷۹۶۰

در این میان پرسپولیس از اواسط فصل به دلیل تغییر روی نیمکت شرایط ویژه‌ای داشت و به نوعی شمارش معکوس سرخپوشان برای رسیدن به زمان نقل و انتقالات زودتر از سایر تیم‌ها آغاز شد، همه می‌خواهند بدانند از تیمی که علی دایی خودش نبسته بود چه کسانی برای فصل آینده همچنان مورد نظر سرمربی هستند و چه بازیکنان جدیدی در فهرست خرید دایی و باشگاه پرسپولیس قرار دارند.

هرچند دایی و کاشانی در پاسخ به سوالاتی در این زمینه همه چیز را به پایان مسابقه‌ها و بویژه بعد از فینال جام حذفی موکول می‌کنند، اما شنیده‌ها حاکی از این است که دایی در جلسه با سرپرست باشگاه نظر خود را درباره بازیکنان فعلی اعلام کرده و البته نام چند بازیکن را هم در فهرست خرید قرار داده است تا صحبت‌‌های غیررسمی اولیه انجام شود. باهم نگاهی داریم به گمانه‌زنی‌هایی که این روزها درباره پرسپولیس شنیده می‌شود.

دروازه‌بان‌ها

آنچه برای علی دایی اولویت اول به نظر می‌رسد و در گفتگو با نزدیکان خود در این مورد مشورت کرده، ترسیم خط دفاع و دروازه‌بانی پرسپولیس است.

از بین دروازه‌بانان کنونی پرسپولیس بعید نیست که یکی جدا شود چون اختلافات میثاق معمارزاده و علیرضا حقیقی به اندازه کافی در طول این فصل برای دایی دردسرساز بوده و ممکن است به خاطر همین رابطه نامناسب بین این دو نفر، سرمربی قید یکی از آنها را بزند. در این میان هرچند گفته می‌شود بعد از بازی پرسپولیس و صبا در جام حذفی، دایی نظر مساعدتری نسبت به حقیقی دارد، اما در حاشیه یکی از جلسات تمرینی نظر معمارزاده را هم برای ادامه همکاری جویا شده که احتمالا چند بازی باقیمانده تا پایان فصل در این زمینه تعیین‌کننده است. علاوه بر این شهاب گردان از ذوب‌آهن مورد توجه دایی قرار گرفته است. ضمن این که اگر قانون منع استفاده از دروازه‌بان خارجی برداشته شود، احتمال دارد یک دروازه‌بان از شرق اروپا به جمع سرخپوشان بپیوندد که در این راستا گفته می‌شود حتی صحبت‌های اولیه صورت گرفته است.

مدافعان

از بین مدافعان تنها ماندن شیث رضایی و سپهر حیدری کاملا قطعی به نظر می‌رسد. ضمن این که علی دایی از عملکرد علیرضا محمد رضایت دارد؛ اما این مدافع یکی دو پیشنهاد دیگر دارد که اگر بهتر از پرسپولیس باشد بعید نیست جدا شود. از بین جلال اکبری و ابراهیم شکوری ظاهرا شکوری شانس بیشتری دارد. در این پست خیلی‌ها کار حسن اشجاری از ذوب‌آهن را با پرسپولیس تمام شده می‌دانند. نزدیکان دایی می‌گویند وی اعتقاد خاصی به اشجاری دارد و این بازیکن را برای دفاع چپ در نظر دارد. ضمن این که مرتضی اسدی از صبا هم در فهرست پرسپولیسی‌هاست.

هافبک‌ها

در خط میانی ابهامات زیادی وجود دارد. بجز کریم باقری که قراردادش را برای یک سال دیگر تمدید کرد، بقیه بازیکنان شرایط یکسانی دارند. البته به نظر می‌رسد دایی از عادل کلاه‌کج و میثم بائو رضایت چندانی ندارد. محمد پروین هم که بعید است با ماندن دایی فصل آینده در پرسپولیس باشد، محمد منصوری هم قراردادش تمام می‌شود. با این که دایی گفته است تمایل دارد به ترکیب تیمش زیاد دست نزند، اما تصور می‌شود خط هافبک پست پررفت و آمدی برای پرسپولیس باشد.

مهاجمان

از بین مهاجمان آرفی احتمالا جدا می‌شود و محسن خلیلی علاوه بر مسائل فنی به خاطر رابطه دوستانه با سرمربی ماندنی است. دایی برخلاف کاشانی و باشگاه پرسپولیس تمایل دارد از بین خارجی‌ها هوارملامحمد را حفظ کند، غلامرضا رضایی پس از آن‌که ابتدای فصل قبل مورد توجه پرسپولیسی‌ها بود و عاقبت به امارات رفت، احتمالا این فصل سرخپوش خواهد شد. مهاجم ملی‌پوش فولاد اهواز از بازیکنان مورد علاقه دایی است که گفته می‌شود در ایام نوروز مذاکرات اولیه برای انتقال وی به پرسپولیس صورت گرفته و بعد از پایان رقابت‌ها اولین بازیکنی است که به جمع سرخپوشان ملحق می‌شود. ضمن این‌که کریم انصاری‌فر از سایپا هم در فهرست منتخب دایی قرار دارد. پیش از این گفته می‌شد کاشانی مصمم است رضایت خلعتبری را برای پیوستن به پرسپولیس جلب کند، اما ظاهرا پیشنهاد بالای مهاجم ذوب‌آهن از تمایل پرسپولیس کاسته است چون در مجموع سیاست باشگاه در جذب بازیکن در پیش گرفتن روالی است که بازیکنان قبلی نسبت به مبلغ بازیکنان جدید معترض نشوند.

مورد دیگر قابل اشاره این‌که با تاکید کاشانی باشگاه پرسپولیس نسبت به جذب بازیکنان خارجی باوسواس بیشتری عمل خواهد کرد. این‌طور که گفته می‌شود قرار است دو سهمیه جذب بازیکن برای نیم‌فصل نگه داشته شود که یکی از جاهای خالی برای بازیکنان خارجی خواهد بود.

در مجموع علی ‌دایی پیش از بازی با ابومسلم در جمع خبرنگاران گفته بود که پرسپولیس در فصل آینده تغییرات زیادی نخواهد داشت و فقط نقاط ضعف ترمیم می‌شود، اما شکست غیرمنتظره شاگردانش برابر این تیم نظر او را عوض و اعلام کرد اگر وضع به همین منوال ادامه داشته باشد شاهد تغییرات گسترده در پرسپولیس خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید که دایی از بیان این حرف‌ها قصد ایجاد شوک مثبت را داشته یا واقعا بازی‌های ضعیف تیمش او را نگران کرده است و قصد دگرگونی و تحول در پرسپولیس را دارد، قهرمانی یا از دست دادن این شانس در جام حذفی برای بازیکنان فعلی این تیم بدون شک تعیین‌کننده است.

سارا احمدیان 
جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها