ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه های دولتی

همزمان با 16 آذر ، نام نویسی از داوطلبان آزمون سراسری آغاز و بنابر پیش بینی های صورت گرفته ، یک میلیون و 800هزار برگه نام نویسی از طریق باجه های پست سراسر کشور
کد خبر: ۳۲۷۹۵
توزیع می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، نام نویسی داوطلبان از شانزدهم آذر آغاز خواهد شد و تا هشتم دی ادامه خواهد یافت . پیش بینی می شود ، بیش از یک میلیون و 400هزار نفر داوطلب در کنکور 83 شرکت کنند که انتظار می رود بیش از 85درصد آنها، داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه اعم از ترمی واحدی یا سالی واحدی باشند. هزینه نام نویسی در آزمون سراسری ، 33هزار ریال و وجه کارمزد توزیع باجه پست ، 2هزار ریال است ، علاوه بر این داوطلبان در زمان تحویل برگه و مدارک تکمیل شده نیز به باجه های پست 7هزار ریال پرداخت خواهند کرد. داوطلبان باید مدارک نام نویسی را از همان باجه ای که تحویل گرفته اند از طریق پست سفارشی به نشانی صندوق پستی 1314/15875 سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند. بنابراین گزارش ، مواد امتحانی آزمون سراسری 83 تفاوت چندانی با آزمون 82 ندارد و همچنین همانند آزمون های 78 تا 82 در یک مرحله برگزار می شود.

پذیرش غیر حضوری دانشجو در دانشگاه های مجازی

معاون آموزش وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجوی غیر حضوری الکترونیکی مجازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از مهر سال آینده به طور آزمایشی خبر داد. خالقی با اشاره به این که ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از سال 76 تا 82 به حدود 3برابر افزایش یافته است ، افزود: از جمله راههای افزایش دسترسی به آموزش عالی ، عرضه آموزشهای مجازی یا الکترونیکی است . وی با اشاره به این که دانشگاه های بزرگ کشورمان در حال برنامه ریزی برای این کار هستند، خاطرنشان کرد: بخش غیر دولتی نیز برای عرضه این گونه آموزش ها، ابتدا باید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی را با مجوز به ثبت برساند که تاکنون از 10درخواستی که وزارت علوم دریافت کرده ، برای 4 درخواست موافقت اصولی صادر شده است .

ثبت نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد
اواخر آذر آغاز می شود

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون های رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. به گزارش مرکز آزمون دانشگاه آزاد ، آزمون سراسری رشته های پزشکی و غیرپزشکی سال 83 از اواخر آذر در سراسر کشور آغاز می شود. همچنین آزمون کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه روز جمعه 28 آذرماه در سراسر کشور برگزار می شود و کارتهای ورودی آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 25 و 26 آذرماه توزیع می شود. براساس این گزارش ، ثبت نام آزمون دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد نیز که از سوم آذر آغاز شده تا 20 آذر ادامه دارد و آزمون مذکور روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 اسفند امسال برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها