ابهام در دستگیری یا کشته شدن عزت ابراهیم

جام جم آنلاین : موفق الرباعی ، یک عضو شورای موقت حکومتی عراق روز سه شنبه 2 دسامبر اعلام کرد: درپی عملیات گسترده نظامیان امریکایی در کرکوک برای یافتن عزت ابراهیم ، تعدادی از افراد رژیم
کد خبر: ۳۲۷۶۶
سابق صدام حسین دستگیر یا کشته شدند که در میان آنها عزت ابراهیم نیز وجود دارد ، اما مشخص نیست که وی دستگیر شده یا به قتل رسیده است .
به گزارش رادیو بین المللی فرانسه ، الرباعی افزود: در این عملیات نتایج بسیار مثبت و بااهمیتی کسب شده است و به احتمال زیاد ، عزت ابراهیم مرد شماره 2 صدام حسین در این عملیات دستگیر یا کشته شده است .

 izzat1

ارتش امریکا هنوز در این مورد اظهارنظر نکرده است اما به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، عزت ابراهیم در این عملیات دستگیر شده است.
این شبکه درباره جزییات دستگیری عزت ابراهیم توضیحی نداد و فقط به این نکته اکتفا کرد که وی در عملیات جستجوی وسیع نیروهای امریکایی در کرکوک دستگیر شده است .
ارتش امریکا هفته گذشته همسر و دختر عزت ابراهیم را در سامرا دستگیر کرده بود.
واشنگتن که عزت ابراهیم را هماهنگ کننده حملات علیه نیروهای نظامی می داند ، ماه گذشته برای هر اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا قتل وی بشود ، 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.
با این حال ، تاکنون گزارش های رسانه ها در مورد عزت ابراهیم ضدونقیض است برخی خبر از دستگیری وی داده و برخی دیگر احتمال کشته شدن یا دستگیری وی را مخابره کرده اند.
براساس آخرین گزارش ها مقامات آمریکایی خبر دستگیری عزت ابراهیم را تکذیب کردند.

بازداشت اعضای خانواده عزت ابراهیم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها