« تیم ملی تکواندو‌ ایران آماده دفاع از عنوان بسیار ارزنده قهرمانی آسیاست و به همین منظور، تمام توان خود را به کار می‌گیرد.» حسن ذوالقدر، دبیر فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی تکواندو در آستانه اعزام تیم ملی به اردوی تدارکاتی چین و سپس مسابقه‌های قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه تیم ملی اکنون پس از طی کردن اردوهای آماده‌سازی متعدد در شرایط آمادگی خوبی به سر می‌برد و در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در پایان ماه جاری، به اوج آمادگی خواهد رسید.
کد خبر: ۳۲۶۹۸۴

ذوالقدر در مورد مصدومان نسبتا پرتعداد تیم ملی گفت: البته تنها ملی‌پوشی که حضورش در قهرمانی آسیا قطعی نیست علیرضا نصرآزادانی است و یوسف کرمی و باقری معتمد مصدومیتشان را پشت سر گذاشته‌اند. فرزاد عبدالهی هم که در اردوی چین همراه ملی‌پوشان است، در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین حاضر نیست و از این جهت صدمه‌دیدگی او ضربه‌ای به تیم ملی در آن مسابقه‌ها نخواهد زد. با این اوصاف در ورزشی مثل تکواندو که دارای برخوردهای فیزیکی زیادی است چنین اتفاقاتی گریزناپذیر و تمهیدات مناسب در این زمینه پیش‌بینی شده است تا تمام 6 ملی‌پوش مردان و 6 ملی‌پوش تکواندو‌ زنان با آمادگی خوبی در میدان رقابت‌های آسیایی ظاهر شوند.

مدیر تیم‌های ملی تکواندو با اشاره به انبوه رقابت‌های مهم تکواندو در سال 89 گفت: بعد از پشت سر گذاشتن تکواندو‌ قهرمانی نوجوانان جهان و انتخابی المپیک سنگاپور، حالا رقابت‌های قهرمانی آسیا، جام جهانی تکواندو، قهرمانی هنرهای رزمی جهان، المپیک نوجوانان سنگاپور، قهرمانی غرب آسیا و از همه مهم‌تر بازی‌های آسیایی گوانگجو پیش‌روی تکواندو‌ ماست که امیدواریم از این ترافیک شدید مسابقه‌های مهم، با سلامت و موفقیت خارج شویم و دستاوردهای خوبی را با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب به دست آوردیم. ذوالقدر به استفاده فدراسیون جهانی کاراته از هوگو (جلیقه ضربه‌گیر)‌ الکترونیکی در مسابقه‌های مهم رسمی این رشته اشاره کرد و گفت: از زمانی که این مهم در تکواندوی دنیا به اجرا درآمده موفقیت‌های بهتری نصیب ما شده است چون به این ترتیب ضریب اشتباه یا جانبداری عوامل انسانی داوری کاهش پیدا می‌کند و ورزشکاران ما کمتر با تضییع حقوقشان در مسابقه‌ها مواجه می‌شوند.

دبیر فدراسیون تکواندو افتتاح نخستین مرکز جهانی تکواندو در تهران را ناشی از اعتبار و موفقیت‌های این رشته در کشور دانست و گفت: فدراسیون جهانی مجاب شد که ایران می‌تواند اولین پایگاه از پایگاه‌های دهگانه توسعه این ورزش در سراسر جهان باشد و این موفقیت مهمی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای کشورمان تلقی می‌شود.

مجید عباسقلی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها