رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

انعقاد‌ قرارداد با 130 کارخانه چای گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای کشور گفت: 130 کارخانه چای گیلان و مازندران با سازمان چای کشور قرار داد منعقد کردند.
کد خبر: ۳۲۵۱۶۲

به گزارش فارس از املش، علی محرر عصر امروز در مراسم نخستین برداشت برگ سبز چای از باغ‌های این شهرستان از آمادگی کارخانه‌های چای برای خرید برگ سبز چای خبر داد.

وی افزود: تا کنون 130 واحد چای‌سازی در استان‌های گیلان و مازندران با سازمان چای عقد قرار بستند و تعداد 30 واحد چای‌سازی نیز در حال حاضر مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

محرر ادامه داد: همچنین تا کنون حدود 13 هزار چایکار استان‌های شمالی برای دریافت تسهیلات مربوطه بهزراعی و تغذیه باغ‌های چای به بانک عامل معرفی شدند.

وی کیفی‌سازی چای امسال را مهم برشمرد و گفت: کشاورزان باید در برداشت برگ سبز کیفی و بسیار مرغوب دقت کنند و تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه کارخانه‌های چای‌سازی باید چای خشک و بسیار مرغوب تولید کنند تصریح کرد: باید امسال در مقابل دولت و دیگر دست‌اندرکاران چای سربلند شویم.

به گفته وی در شهرستان املش تعداد 38 واحد چای‌سازی وجود دارد که 10 هزار و 300 کشاورز چایکار در 5 هزار و 200 هکتار باغ‌های چای مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این قول را به کشاورزان می‌دهیم که قیمت فعلی برگ سبز چای افزایش یابد.

اسدالله عباسی استقرار سازمان چای در گیلان را پایان‌بخش همه تعارض‌ها و مشکلات آینده چای کشور نامید و افزود: این سازمان فصل‌الخطاب مصوبات ما خواهد بود.

وی احیای سازمان چای را تحولی بزرگ در این صنعت دانست و تصریح کرد: احساس می‌شود تحولی اساسی، انقلابی و جهشی مهم و جدی در بخش اقتصاد کشور و در راستای محصولات راهبردی استان‌های شمالی ایجاد شده است.

عباسی اضافه کرد: برای اینکه مسئولان استانی بتوانند در سطح کلان از محصول داخلی چای دفاع کنند کشاورزان امسال باید نهایت تلاش خود را برای برداشت برگ سبز کیفی و کارخانه‌داران نیز برای تولید چای خشک کیفی داشته باشند.

مشاور شرکت چای ایرانیان نیز در این مراسم گفت: تمام تولید چای خشک امسال کارخانه‌ها توسط این شرکت خریداری می‌شود و از فردا قرارداد چای خشک بین شرکت چای ایرانیان و کارخانه‌های چای‌سازی منعقد می‌شود.

محمدرضا جیرکریمی اظهار داشت: همچنین برای دلگرمی کارخانه‌ها و حرکت در چرخه تولید امسال مساعده و علی‌الحساب از طرف شرکت چای ایرانیان به کارخانه‌های چای‌سازی طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها