نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی از تاسیس دانشگاه بین‌المللی دوغارون به ‌زودی در منطقه مرزی تایباد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۵۰۰۸

به گزارش فارس ، غلامرضا اسداللهی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان مرزی اظهار داشت: این دانشگاه به منظور جذب دانشجو از کشورهای آسیای میانه در منطقه مرزی دوغارون تایباد راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این دانشگاه که از طریق سیستم آموزشی پیام نور مورد تصویب قرار گرفته است، علاوه بر جذب دانشجوی خارجی نسبت به تربیت نیروی متخصص داخلی نیز اقدام می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس همچنین از اخذ مجوز تاسیس یک مرکز آموزش عالی دولتی در منطقه تربت جام خبر داد و گفت: این مرکز نخستین واحد آموزش عالی دولتی است که در منطقه تایباد و تربت جام تاسیس می‌شود. علاوه بر این، از سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور باخرز نیز دانشجو جذب خواهد کرد.

فرماندار تایباد نیز در این جلسه گفت: با جذب اعتبارات تملک دارایی، باید زمینه ایجاد اشتغال را در شهرستان فراهم کرد.

محمدعارف عارفی با تاکید بر جذب اعتبارات عمرانی شهرستان افزود: حرکت در راستای اشتغالزایی ، تلاش و کار بی‌منت مسئولان را می‌طلبد و برابر شعار دولت همه مدیران اجرایی باید در راستای حل مشکلات مردم تلاشی جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه واقع شدن در منطقه مرزی هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود ، تصریح کرد: مسئولان و متولیان فرهنگی باید تلاش کنند، تهدیدات ویژه مناطق مرزی را به فرصت تبدیل کنند.

فرماندار تایباد خاطرنشان کرد: حضور نیروهای بیگانه و ترویج فرهنگ غربی در آن سوی مرزها تهدید است و اگر برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، با مبارزه با تهاجم نرم دشمن می‌توانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها