حداد عادل:

خلیج فارس همیشه خلیج فارس باقی می‌ماند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خلیج فارس همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند، گفت: کسانی که سعی در به کار بردن نام مجعول در این باره می‌کنند، بدانند که راه به جایی نخواهند برد و ملت ایران با افتخار از همه مواریث خود دفاع خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۴۷۰۲

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مشاور عالی مقام معظم رهبری ظهر امروز طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به دهه اول فاطمیه گفت: عرض ارادت به حضرت زهرا (س)‌ عرض ارادات به همه معصومان است چرا که حضرت کوثری است که همه امامان با آن کوثر ارتباط دارند.

وی افزود: امروز، روز ملی خلیج فارس هم هست لذا جا دارد سلام خود را به همه کسانی که از خلیج همیشه فارس پاسداری و در این راه مجاهدت می‌کنند تقدیم کنم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه اعلام می‌کنم که خلیج فارس همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند، تصریح کرد: این نام،‌ نامی اصیل و تاریخی است و کسانی که سعی در به کار بردن نام مجعول در این باره می‌کنند، بدانند که راه به جایی نخواهند برد و ملت ایران با افتخار از همه مواریث فرهنگی و تاریخی خود دفاع خواهد کرد.

حداد عادل ادامه داد:‌ امسال مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود سال 89 را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامید، محور این نام‌گذاری کار و تلاش است و اگر دقت شود مشاهده می‌کنیم که مخاطب این نامگذاری همه مردم ایران هستند اما در میان قشرهای مختلف دو گروه بیشتر مخاطب پیام رهبر انقلاب هستند، این دو گروه ‌کارگران و کارمندان می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: اسم کار روی این دو قشر گذاشته شده است و ‌50 درصد کارمندان را معلمان تشکیل می‌دهند لذا در این هفته کارگران و معلمان باید پیام نوروزی رهبری را مورد توجه قرار دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با کارگران نمونه بر این موضوع تاکید داشتند که باید به تولید و تولید علمی توجه بیشتری شود؛ ایشان راه پیشرفت کشور را از طریق افزایش تولید آن هم تولید علمی دیده‌اند لذا در این نوع تولید اشاره به کار کارگران و معلمان است.

حدادعادل تاکید کرد: وقتی به نقش کارگر و معلم توجه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که همه چیزهایی که اطراف ما قرار دارند حاصل کار کارگران و معلمان است.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمنان در باره کارگران اظهار داشت: در اوایل انقلاب کمونیست‌ها و دشمنان قصد داشتند که کارگران را در مقابل انقلاب قرار دهند ولی موفق نشدند؛ امروز هم که قصد جدا کردن کارگران از انقلاب را دارند قطعا موفق نخواهند شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما برای اداره ایرانی بزرگ و آباد نیاز به نسلی با ایمان و با تقوا داریم و این معلمان هستند که می‌توانند ایمان و تقوا را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

حداد عادل با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری نیز اظهار داشت: 31 سال از شهادت شهید مطهری می‌گذرد و فکر می‌کنم که بهترین مقدمه درباره این شهید بزرگوار نقل عباراتی است که فردای شهادت به قلم امام (ره) به تحریر درآمده است چرا که استاد شهید مطهری از شاگردان برجسته امام بود.

وی افزود: امام (ره) پس از شهادت ایشان اینچنین سخن گفتند؛ اینجانب به اسلام، ‌اولیا و به ملت ایران ضایعه اسف‌انگیز شهادت فیلسوف و عالمی عالی‌مقام را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم، تسلیت از شهادت کسی که عمر خود را صرف اسلام کرده و در اسلام‌شناسی و علوم قرآنی کم‌نظیر بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد:‌ در اوایل سال 58 پس از پیروزی انقلاب و سرنگونی نظام شاهنشاهی به رهبری امام راحل و فداکاری‌های مردم زمان آن رسیده بود که به جای حکومت ستمشاهی، جمهوری اسلامی تشکیل شده و حقیقت آن به جامعه و نسل جوان معرفی شود.

حداد عادل ادامه داد: به همان اندازه که در آن شرایط ما به مدیران قوی و مومن برای اداره کشور نیاز داشتیم به همان اندازه هم به متفکران اصیل احتیاج داشتیم و شاید احتیاج به متفکران بیش از احتیاج به مدیران بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری نیز سرآمد همه متفکران و صاحب اندیشه‌ای جامع از اسلام بود که دشمن هم توانایی‌های وی را شناخته و می‌دانست که این شهید بزرگوار یک قرآن‌شناس و اسلام‌شناس عالی‌مقام است لذا وی را به شهادت رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها