در پی رأی دادگاه، اعضای باند اختلاس و جعل سند در استان سیستان و بلوچستان که بیشتر آنها کارمند بوده‌اند، به پرداخت جریمه نقدی، شلاق و حبس محکوم شدند. به گزارش فارس، سیروس جودکی، معاون قضایی دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: رای قاطع دادگاه تجدید‌نظر این استان درباره اعضای باند اخذ رشوه، اختلاس و جعل سند که بیشتر آنان کارمند بوده‌اند، اعلام شد.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۴

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته و ابطال رای دادگاه بدوی، رای جدید در راستای قانون مجازات اسلامی ایران برای متهمان این پرونده اختلاس و جعل سند صادر شد. جودکی اضافه کرد: در دادگاه قبلی افراد به اتهام‌های وارد شده اعتراف کردند و مشخص شد که بیشترین اخذ رشوه از سوی یکی از متهمان 193میلیون تومان بوده است.

وی جعل شناسنامه، جعل مهر ثبت احوال و شورای شهر یکی از بخش‌های ایرانشهر، الصاق عکس، مکاتبات جعلی با دفاتر ازدواج و صدور کارت ملی را از عمده اتهام‌های این افراد برشمرد و افزود: متهم ردیف اول براساس اعتراف‌های قبلی در دادگاه بدوی، اعلام داشته که 1320 جلد شناسنامه جعلی نوزاد صادر و در مقابل 520 میلیون ریال پول دریافت کرده است. معاون قضایی دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: الصاق 690 مورد عکس افراد به شناسنامه‌های جعلی و دریافت 270 میلیون ریال، صدور 140 کارت ملی و دریافت 28 میلیون ریال از دیگر اتهام‌های این فرد به شمار می‌رود که باید ثابت شود، فرد مورد‌نظر حدود 820 میلیون ریال وجه نقد از افرادی که بیشتر افاغنه بودند، دریافت کرده است.

جودکی افزود: همچنین در پرونده متهم ردیف دوم جعل یک قطعه مهر ثبت احوال ایرانشهر‌، 56 جلد شناسنامه مفقودی که آماده عملیات جعل و تحویل به مشتری بود، یک قطعه مهر جعلی شورای اسلامی یکی از مناطق ایرانشهر، 900 برگ تصویر شناسنامه‌های مردم برای صدور کارت ملی جعلی‌، یکهزار قطعه عکس برای الصاق به شناسنامه و کارت ملی و حدود 5000 برگ فرم‌های مخصوص ثبت احوال ثبت شده است.

وی افزود: این فرد در مجموع یک میلیارد و 930 میلیون ریال از مردم که بیشتر افراد مشکوک التابعه بودند، اخاذی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها