روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از تلاش پنهان سازمان جاسوسی آمریکا (‌سیا) برای ایجاد اغتشاشات و جلوگیری از برنامه‌های هسته‌ای ایران خبر داد. به گزارش جهان‌نیوز، به نوشته واشنگتن‌پست مساله پیشرفت هسته‌ای ایران به بزرگ‌ترین مشغله فکری لئون پانتا، رئیس سیا تبدیل شده است.واشنگتن‌پست همچنین برنامه‌های پنهان این سازمان برای سرمایه‌گذاری بیشتر در داخل ایران برای ایجاد ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشورمان را افشا کرد.سازمان سیا نفوذ پنهان در میان اغتشاشاگران را بهترین گزینه برای جلوگیری از پیشرفت‌های دولت ایران عنوان کرده و برخلاف عقیده برخی مقامات آمریکایی با حمله نظامی به ایران مخالف است.به عقیده پانتا با وجود دسترسی ایران به فناوری‌های پیشرفته، حمله به ایران تنها به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۴۱۴۵

تلاش العطیه برای جلب‌نظر مسکو

دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در گفتگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» با اشاره به اهمیت ادامه‌ هماهنگی‌ها با مسکو بر سر مسائل منطقه‌ای گفت: ‌طی سفر به روسیه مسوولان این کشور را به بازکردن پرونده جزایر سه‌گانه و اجبار ایران به همکاری با درخواست امارات برای شروع مذاکرات مستقیم یا ارجاع مساله به دادگاه لاهه تشویق کرده ام.

به گزارش ایسنا، العطیه گفت:‌ به طرف روسی تاکید کرده‌ایم مایلیم مسکو، تهران را به همکاری با امارات و شورای همکاری خلیج (فارس) برای حل مساله جزایر (سه‌گانه) تشویق کند.

امضای سند همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران

یک روزنامه صهیونیستی از وجود یک سند همکاری میان واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران و سوریه در قبال ازسرگیری مذاکرات سازش خبر داد.به گزارش فارس و به نقل از روزنامه صهیونیستی‌ ها‌آرتص، رژیم صهیونیستی و آمریکا توافق کرده‌اند که در قبال ازسرگیری مذاکرات صلح تل‌آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین، مواضع ضدایرانی و ضدسوری واشنگتن تشدید شود.آلوف بن، تحلیلگر سیاسی هاآرتص نوشت: بررسی اظهارات علنی و غیرعلنی مقامات مسوول آمریکایی و اسرائیلی نشان می‌دهد که بند اول این سند درباره پیشنهاد اسرائیل مبنی بر تشکیل یک دولت موقت فلسطینی در کرانه باختری در مرزهای موقت در مقابل به تاخیر انداختن مذاکرات درباره آینده قدس شرقی است.

این نویسنده صهیونیستی می‌نویسد: بند دوم توافق آمریکا و اسرائیل مربوط به بحران و تنش به وجود آمده در روابط تل‌آویو و واشنگتن است. بر این اساس دو طرف توافق کرده‌اند که از دامن زدن به این بحران بپرهیزند.اما بند سوم توافق صورت گرفته به مواضع اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و سوریه بازمی‌گردد. در این سند مورد توافق دو طرف، آمریکا باید مواضع خود علیه ایران و سوریه را شدیدتر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها