پس از 29 سال

عصر فلاپی دیسک پایان می‌یابد

شرکت سونی طی بیانیه ای نمادین اعلام کرد از این پس تولید فلاپی دیسک ها را در ژاپن متوقف کرده و به صورت رسمی ناقوس مرگ این بخش از تاریخ صنعت رایانه را به صدا در آورد.
کد خبر: ۳۲۳۸۳۷

به گزارش سی نت ، شرکت سونی از مدتها پیش ساخت فلاپی دیسک ها را در آمریکا و دیگر بازارهای بزرگ جهانی متوقف کرده است و بسیاری از شرکت های بزرگ قالب ذخیره سازی و انتقال اطلاعاتی خود را از قالب این ابزار کهنه خارج کرده اند.

سونی همچنان قصد فروش 12 میلیون فلاپی دیسک دیگر را در آخرین سال مالی خود دارد و این به آن دلیل است که این شرکت در حال حاضر تنها تولید کننده فلاپی دیسک ها در بازار جهانی است اما این شرکت اکنون تصمیم نهایی خود را برای ایجاد تغییر گرفته است.

سونی با تولید فرمت 3.5 اینچی فلاپی های خود را وارد تجارت جهانی این قطعات رایانه ای کرد. سال 1981 سالی بود که این ابزار برای اولین بار برای استفاده در رایانه ها معرفی شد. از آن زمان تاکنون پیشرفت سریع کارت های حافظه ، حافظه های USB دار و همچنین CD و DVD ها دیسکت های نوپا را به سرعت منسوخ و غیر قابل استفاده ساخت.

در آن زمان ابزاری کوچک که بتواند 1.44 مگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند، بسیار ارزشمند به شمار می رفت اما اکنون با تولید حافظه هایی با گنجایش های غیر قابل باور، فلاپی دیسک ها به صورت کامل ارزش خود را از دست داده اند. شرکت سونی زمان متوقف ساختن نهایی تولید و استفاده از فلاپی دیسک ها را اوایل سال آینده اعلام کرده است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها