از نظر مباحث معدن‌شناسی زیرکن نوعی ماده معدنی است که متعلق به گروه ترکیبات سیلیسی است. نام شیمیایی این ماده معدنی زیرکنیوم سیلیکات است که رنگ طبیعی آن از بی‌رنگ تا زرد طلایی، قرمز، قهوه‌ای، آبی و سبز متفاوت خواهد بود. رنگ سنگ زیرکن را با استفاده از عملیات حرارتی می‌توان تغییر داد. بنابراین با توجه به میزان حرارت به کار رفته شده در این عملیات، رنگ آن از بی‌رنگ تا آبی و زرد طلایی متفاوت خواهد بود. تغییرات زمین‌شناختی پس از گذشت صدها میلیون سال باعث شده تا سنگ‌های کریستالی زیرکن در رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش شکل گیرد.
کد خبر: ۳۲۳۴۸۰

نمونه‌های بی‌رنگ این عنصر که از نظر کیفی دربردارنده ویژگی‌های سنگ‌های گران‌قیمت و زینتی هستند، جایگزین مناسبی برای سنگ الماس خواهند بود و به همین علت اغلب از آن به عنوان برادر کوچک الماس نام برده می‌شود.

از زیرکن به عنوان سنگ نجابت و پاکی یاد می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت این سنگ می‌تواند مظهری از نجابت و پاکدامنی باشد. این سنگ نقش بسیار مهمی در متعادل ساختن وضعیت روحی و روانی افراد داشته و موجب افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد.

براساس نتایج به دست آمده از تحقیقاتی که در زمینه اثر شفابخشی سنگ‌های مختلف انجام شده است، زیرکن سنگی است که می‌تواند از شما در برابر بیماری‌‌ها و صدمات مختلف محافظت کرده و بی‌خوابی شما را نیز درمان کند.

این سنگ تسکین‌دهنده اعصاب است و عوارض ناشی از اختلالات ذهنی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این زیرکن نوعی ماده معدنی است که می‌تواند در رفع اختلالات کبد، روده و معده نیز تاثیرگذار باشد. برای این که از خواص درمانی این سنگ زینتی استفاده کنید، باید آن را روی پوست بدن و در قسمتی که مورد نظرتان است، قرار دهید. زیرکن یکی از انواع سنگ جواهر است که بسیار شکننده بوده و در برابر هر گونه فشار یا ضربه اعمال شده آسیب‌پذیر است و به این ترتیب اگر با دقت از آن نگهداری نشود به آسانی می‌شکند. به همین دلیل جواهراتی را که در تزیین آن از سنگ زیرکن استفاده شده است باید به دقت نگهداری کرد تا آسیب نبینند.

از آنجا که بسیاری از افراد بر این باورند که زیرکن، سنگی است که می‌تواند خوشبختی و موفقیت اجتماعی و اقتصادی را برای دارنده آن به همراه داشته باشد، این سنگ از محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد برخوردار است.

این سنگ، سنگ تولد افرادی است که در ماه دسامبر (آذرماه) متولد شده‌اند. گفته می‌شود که روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه، روزهایی است که از قدرت و توانایی سیارات نپتون و زحل (کیوان) برخوردار بوده و می‌تواند بیشترین تاثیر درمانی را داشته باشد. شاید بتوان گفت زیرکن عنصری است منحصر به فرد که علاوه بر این که سبب آرامش و اطمینان خاطر فرد دارنده این سنگ می‌شود، به او کمک می‌کند تا بتواند توانایی از دست رفته خود را بازیابد.

تنها نگاه کردن به سطح تراش خورده آن می‌تواند موجب شود احساس خوشایندی را تجربه کرده و به آینده امیدوار باشید و هر آنچه را که موجب ناراحتی شما می‌شود از یاد ببرید.

از نظر استفاده از این سنگ زیبا در جواهرسازی، زیرکن می‌تواند رقیبی جدی برای الماس و دیگر سنگ‌های جواهر باشد که از آنها در ساخت جواهرات استفاده می‌شود. از آنجا که سنگ زیرکن نمادی از ظرافت و زیبایی است، توانسته مورد علاقه بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به سنگ‌های زینتی و جواهر هستند، قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها