رئیس نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره به این که حداقل 1020 پسر در مقابل یکهزار دختر در کشور در سن ازدواج قرار دارند، گفت: این وضعیت در حالی است که به عنوان مثال کشور چین با مشکل کمبود 100 میلیون نفری پسر مواجه است و با وجود برقراری چنین شرایطی در ایران، آمادگی ازدواج کم شده و ‌باید در عرصه ازدواج و انتخاب همسر و فراهم کردن زمینه ازدواج بدون تشریفات دقت کرد. ‌دکتر افروز در دومین همایش علمی دانشجویان روان‌شناسی کشور در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به این که ایران جزو 45 کشور عضو آیسسکو است، عنوان کرد: با تمام تلاش دانشجویان روان‌شناسی می‌توان همایشی دانشجویی در سطح بین‌المللی در بین کشورهای عضو آیسسکو برگزار کرد که قطعا سازمان نظام روان‌شناسی در برگزاری آن کمک شایانی خواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۳۲۱۵

وی افزود: بر این اساس می‌توان به هر یک از کشورهای عضو، سهمیه‌ای جهت اعزام دانشجو به ایران به عنوان میزبان این همایش اعطا کرد که این مساله در عرصه ملی و بین‌المللی بسیار مهم خواهد بود.

افروز با بیان این که برگزاری چنین همایش‌هایی از برگزاری ده‌ها کلاس روتین و کلیشه‌ای بااهمیت‌تر است، افزود: انتظارات بنده از دانشگاه‌های علوم انسانی کشور این است که در زمان برگزاری چنین همایش‌هایی، کلاس‌های خود را تعطیل کنند. همچنین انتظار داشتم که مسوولان دانشگاه علامه طباطبایی و تربیت معلم دانشجویان خود را به این همایش بیاورند.

وی با اشاره به ایجاد زمینه‌ای جهت حضور چند هزار نفری دانشجویان روان‌شناسی، عنوان کرد: امروزه روان‌شناسی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های خانواده، کودک و نوجوان در حال تدوین رشته‌های دیگری همچون روان‌شناسی اجتماعی، سیاسی، نظامی، ارتباطات، مدیریت، قانونگذاری، صنعتی و سازمانی در مقاطع دکتراست.

رئیس نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با بیان این که در بسیاری از کشورها جهت ایجاد قانون باید جمعی از خبرگان و اندیشمندان روان‌شناس آنها را تجزیه و تحلیل کنند، افزود: ما برای آینده کشوری که می‌خواهد به بالندگی برسد بیش از همه به روان‌شناسان متخصص نیازمندیم.

افروز ادامه داد: امروزه ما برای ایران اسلامی برنامه‌هایی داریم تا عزم خود را جزم کرده و به قله‌های رفیع روان‌شناسی دست یابیم.وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان نظام روان‌شناسی کشور با سازمان ملی جوانان مبنی بر ایجاد مراکز تخصصی روان‌شناسی و مشاوره ازدواج، عنوان کرد: در این راستا دولت مصوب کرد که افراد پیش از ازدواج باید حداقل 16 ساعت در دوره‌های تخصصی مشاوره ازدواج حضور یابند و گواهی دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با بیان این که ما باید مربی و مدرسانی با حداقل مدرک فوق‌لیسانس تربیت کنیم، افزود: در حال حاضر به حدود 17 هزار روان‌شناس با مدارک حداقل کارشناسی ارشد به عنوان روان‌شناس و مشاوره نیازمندیم.

وی اظهارکرد: با همکاری شهرداری تهران اقداماتی در جهت ایجاد مراکز خدمات مشاوره در 374 محله تهران انجام شده و این مراکز با هدف کارآفرینی مولدانه برای همه روان‌شناسان حاضر، توانمند و پویا پیش‌بینی شده است.

افروز با اشاره به ایجاد کمیسیون تخصصی روان‌شناسی ورزشی، روان‌شناسی دینی و روان‌شناسی صنعتی سازمانی، افزود: در حال حاضر 6000 نفر عضو سازمان نظام روان‌شناسی هستند که 2500 نفر از آنها بتازگی پروانه کار دریافت کرده‌اند.وی با بیان این که امروزه با توجه به 4 کلید واژه فطرت، معنویت، عقلانیت و خلاقیت ما نیاز به کار روان‌شناسی بیشتر داریم، تصریح کرد: این واژه‌ها همزاد هم هستند و باید به آنها در کنار یکدیگر توجه کرد.رئیس سازمان نظام روان‌شناسی کشور با بیان این که باید بر این اساس با بی‌اشتهایی روانی جوانان مقابله شود، افزود: باید فاصله توانمندی‌های بالقوه جوانان تا به فعل رسیدن آنها به حداقل برسد.

هـــمـــچنــین بایــد راهکارهایی در جهت به حداقل رساندن فقر عاطفی و ارزشی و بی‌اشتهایی تحصیلی، شغلی و ازدواج ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها