مدیر بازارچه مرزی مهران گفت: فعالیت این بازارچه مرزی به علت عدم پذیرش مصالح ساختمانی به عنوان بیشترین حجم کالاهای صادراتی به عراق از سوی این کشور و ممنوعیت صادرات میوه و تره‌بار کاهش چشمگیری یافته است. ولی جاسمی در گفتگو با مهر افزود: این وضعیت موجب بیکاری صدها کارگر و مهاجرت بازرگانان و تجار به سایر مرزهای کشور و بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران شده است.
کد خبر: ۳۲۳۱۳۱

جاسمی با اشاره به تلاش مسوولان برای رفع محدودیت‌های صادرات به کشور عراق گفت: این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

مدیر بازارچه مرزی مهران گفت: در 4 ماه گذشته 2 هزار و 453 دستگاه کامیون و تریلر کالا به ارزش 140 میلیون دلار از مرز مهران به کشور عراق صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و اقتصادی 35 درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایلام گفت: از صدور 5 هزار تن کالای بی‌کیفیت و فاقد علامت استاندارد از خروجی بین‌المللی مهران به کشور عراق در سال گذشته جلوگیری شده است.

مسعود جوادی اظهار کرد: این کالاهای صادراتی غیراستاندارد و بی‌کیفیت به سبب نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، عدم درج نشانه‌گذاری، نداشتن نام یا علامت تجاری و عدم اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد، جمع‌آوری و از صدور آن به کشور عراق جلوگیری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها