کاهش ساعات کاری زنان دارای فرزند زیر 7 سال

براساس لایحه‌ای که در هیات دولت در دست بررسی است، ساعات کاری زنان شاغل سرپرست خانوار و زنانی که فرزند زیر 7 سال یا معلول دارند به 36 ساعت در هفته تقلیل می‌یابد. مریم مجتهدزاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ابتدا قرار بود طرح ساعات کاری زنان به پیشنهاد این مرکز و با تدوین لایحه‌ای در دولت تصویب شود، به طوری که زنان هم ساعات کاری کمتری داشته باشند و هم از تمام مزایایی که مردان دریافت می‌کنند بهره‌مند شوند. این طرح با مشکلاتی مواجه بود که مساله ساعت حرکت سرویس‌ها و نیز استفاده نکردن از زنان در پست‌های مدیریتی از آن جمله است.
کد خبر: ۳۲۳۰۲۹

رئیس مرکز امور زنان و خانواده‌ افزود: این طرح برای سایر زنان شاغل و کارگر نیز پیش‌بینی شده است و مرکز امور زنان درصدد رفع نقایص احتمالی آن است.

طراحی پوشش‌های بیمه‌ای جدید برای مشاغل زنان

در همین حال، پروین هدایتی معاون طرح و برنامه مرکز امور زنان و خانواده‌، حمایت از تعاونی‌های مسکن بانوان، طراحی پوشش‌های بیمه‌ای جدید برای مشاغل زنان، توجه ویژه به زنان نخبه و حمایت از آنان و پیشگیری از آسیب و مبارزه با فساد و ظلم علیه زنان با رویکرد عدالت‌محوری را از جمله برنامه‌های مرکز طی 5 سال آینده برشمرد و اضافه کرد: در هر حوزه، برنامه‌ریزی‌ به صورت کوتاه و میان‌مدت انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها