قبوض تلفن ثابت و چالش کسر کارمزد

اولین قبض تلفن ثابت منزل یا محل کارتان در سال 89 را دریافت کرده‌اید؟ اگر این قبض به دستتان رسیده، به جمله جالبی که در پایین قبض تایپ شده، توجه کنید:‌ «مشترک گرامی! از پرداخت مبلغ قبض تلفن ثابت از طریق بانک تجارت، حضوری و غیرحضوری خودداری فرمائید.»
کد خبر: ۳۲۲۴۳۵

چه احساسی به شما دست می‌‌دهد؟ بویژه آن که در بانک یادشده حساب هم داشته باشید و مثلا بخواهید قبض خودتان را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری پرداخت کنید. از خود می‌پرسید چه بلایی بر سر این بانک آمده است؟‌ آیا قبض‌هایی که در ماه‌های گذشته از طریق این بانک پرداخت کرده‌ام به مشکل برخورده است و سوالاتی از این دست.

اما خوشبختانه هیچ مشکلی در فعالیت این بانک به وجود نیامده به جز یک اختلاف حساب کارمزدی با شرکت مخابرات ایران. ظاهرا ماجرا از این قرار است که بانک تجارت بابت دریافت وجه قبض تلفن ثابت ، مبلغی را به عنوان کارمزد از مشتری و شرکت مخابرات ایران کسر می‌کند و شرکت یادشده به این کار معترض بوده و سرانجام اقدام به درج این عبارت در قبوض کرده است.

براساس توضیحات داود زارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، بانک مرکزی اواسط سال گذشته مصوبه‌ای مبنی بر کسر کارمزد توسط بانک‌ها هنگام دریافت قبوض تلفن ثابت داشت اما بلافاصله و در زمانی کمتر از یک ماه این مصوبه را لغو کرد اما بانک تجارت برخلاف سایر بانک‌‌های کشور، لغو این مصوبه را جدی نگرفت و همچنان به کسر کارمزد از قبوض یادشده ادامه داد تا جایی که شرکت مخابرات ایران تصمیم به قطع همکاری با این بانک و درج عبارتی کذایی در نخستین قبوض تلفن ثابت در سال 89 گرفت.

از سوی دیگر اما محمدرضا غفوری، مدیر روابط عمومی بانک تجارت هرگونه پاسخ را به روزهای آینده موکول کرده است.

لذا فعلا نمی‌توان درباره سرانجام ماجرا و طرفی که احتمالا تخلف کرده قضاوتی کرد، فقط می‌توان امیدوار بود که با چالش 2 دستگاه اجرایی بر سر کسر کارمزد از قبوض تلفن ثابت، مشکلی برای مردم و بویژه آن گروه که بنا به عادت یا رویه قبوض قبلی و از جمله قبض آخر خود را در بانک تجارت پرداخت کرده‌اند، پیش نیاید. امیدواریم.

بهمن موسوی 
جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها